26 април, 2024

В щата Индиана, САЩ, Министерството на транспорта обяви, че тества нов тип цимент с вградени магнетизирани частици, който след време може да осигури ефективно, високоскоростно зареждане на електрическите автомобили. Всичко това може да се случи на цена, не по-различна от стандартната за стоителството на пътища. Концепцията за зареждане по време на движение не е нова, но към този момент технологията е била скъпа и неефективна.

С финансиране от Националната научна фондация (NSF), Министерството на транспорта си партнира с университета Purdue и немската компания Magment по проекта. Те ще извършат изследването на три фази, като първо ще трябва да се изпробва дали магнетизираният цимент ще функционира в лабораторията, след което ще се тества и на реален участък от път.

Според Magment, продуктът осигурява рекордна ефективност при безжичното предаване до 95%, а също така е здрав и устойчив на вандализъм. Компанията отбелязва също, че плочите с вградени феритни частици могат да бъдат изграждани и на местно ниво по лиценз. Министерството на Индиана ще използва технологията, за да електрифицира обществения сегмент на щата.

Захранването на тежкотоварни автомобили директно от пътя, без никакво замърсяване, на достъпна цена, би било пробив в околната среда, но все още предстои много работа, за да се докаже напълно, че работи. Текат и много други подобни усилия, тъй като Обединеното кралство е отделило около 780 милиона щатски долара за подобни проучвания за зареждане директно от пътя. Швеция също тества технология – електрифицирана релса, вградена в пътя. Трендът е ясен и подобни оптимизирани и лесни методи за зареждане на електрически автомобили могат да се превърнат в сериозна причина за по-масово преминаване към електроавтомобили.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author