Volkswagen заявиха, че са направили прототип на концепцията за робот за зареждане на електрически превозни средства, която за първи път показаха в края на 2019 г. От компанията споделят, че планират да продължат да развиват идеята. Огромният немски автомобилен производител очевидно толкова харесва концепцията, че прототипният робот за зареждане изглежда почти идентичен с концептуалната версия, завършена с мигащи очи и звуци като на R2-D2.
Роботът няма елегантно или сладко име и работи доста просто на теория. Когато електрическа кола бъде паркирана в гараж, собственикът може да поиска батерията да бъде заредена. Роботът се откача от своята докинг станция, закача една от 12 мобилни батерии, която след това влачи към колата. Роботът включва акумулатора към колата и след това се връща на своята станция, готов да изпълни всички други заявки за зареждане. Когато колата приключи със зареждането, роботът събира батерията и я връща към стелажите за зареждане, като спира, за да пропусне други автомобили и пешеходци по пътя.
Фактът, че наричат тази версия на зареждащия робот „прототип“ означава, че Volkswagen вече има работеща версия, въпреки това компанията все още не я е показала в действие. Volkswagen пуснаха „first glimpse“, включващ само лъскава реклама за робота и няколко снимки. Автоматизираното зареждане е идея, с която Volkswagen се заиграва от известно време и макар със сигурност да не е единствена, тя е една от малкото големи компании, която изглежда активно ангажирана да я осъществи.
Volkswagen вече изгражда големи мрежи за бързо зареждане в САЩ (Electrify America) и Европа (Ionity) като част от споразумението за скандала с Dieselgate. Но мрежите за бързо зареждане всъщност не са предназначени за рутинна употреба; по-скоро повечето собственици на електрически автомобили извършват по-голямата част от зареждането си у дома или на платени паркинги.
Роботът за зареждане вероятно също няма да бъде най-доброто решение там, дори ако в крайна сметка работи добре. Volkswagen вече изпробва различна идея в някои части на Китай и във Волфсбург, Германия, която включва поставяне на батерии вътре в нещо, което прилича на стандартна зарядна станция. Това позволява на зарядната станция да изгради запас от енергия, който може да се използва за бързо зареждане на електрически превозни средства, дори ако локалната мрежа по друг начин не е в състояние да отдели толкова много електроенергия наведнъж. Volkswagen заяви, че планира по-широко пускане на тези така наречени “гъвкави станции за бързо зареждане” в началото на 2021 г. Единственият недостатък на тези станции обаче е, че нямат мигащи очи.