27 април, 2024

Google се отклонява от идеята си за създаване на собствени игри за Stadia, като затваря студиата си в Монреал и Лос Анджелис, а Джейд Реймънд – ръководител на дивизията за разработване на игри, напуска компанията.

Въпреки това, вицепрезидентът и генерален мениджър на Stadia, Фил Харисън, написа в блог, че Google ще продължи да инвестира в услугата.

Създаването на най-добрите в класа игри от основите отнема много години и значителни инвестиции, а цената нараства експоненциално“, пише Харисън. „Предвид нашия фокус върху надграждането на доказаната технология на Stadia, както и задълбочаването на нашите бизнес партньорства, решихме, че няма да инвестираме повече в предоставянето на ексклузивно съдържание от нашия вътрешен екип за разработка SG&E [Stadia Games and Entertainment], извън краткосрочните планирани игри“.

Компанията отвори първото си студио Stadia в Монреал през 2019 г., а по-късно същата година придоби разработчиците на Journey to the Savage Planet, Typhoon Studios, за да подкрепи екипа. Студиото в Лос Анджелис пък бе обявено през миналия март. Харисън отбеляза, че повечето от членовете на екипа ще преминат към други роли и че Google ще им помогне да намерят нови позиции. SG&E публикува няколко заглавия за Stadia, включително Orcs Must Die! 3Outcasters and Submerged: Hidden Depths.

Според Харисън Google вярва, че работата с разработчици и издатели за въвеждане на игри от трети страни в платформата е „най-добрият път за изграждане на Stadia в дългосрочен, устойчив бизнес“. През ноември директорът на Stadia за игри Джак Бъзър каза, че за услугата се разработват цели 400 игри. Ексклузивни заглавия на Stadia се произвеждат от студиа като Harmonix и Supermassive.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author