27 април, 2024

Щастливите служители са двигател на успеха както в големите корпорации, така и в малките предприятия

В света на технологичния бизнес тайната на успеха се крие в удовлетвореността на служителите. Последни проучвания подчертават ключовата роля на щастието на служителите, като показват, че то оказва значително влияние върху мотивацията, производителността и иновациите.

Допълнителните усилия, които влагат доволните служители, не са задължение, а истинско желание да допринесат още повече за компанията, в която работят. Забележително е, че проучванията показват, че служителите, които са щастливи и доволни в работата си, са с 48,4% по-склонни да останат да работят в същата компанията и да работят за нейния успех, давайки всичко от себе си.

От друга страна, последиците от недоволните и неудовлетворени служители са сериозен проблем за предприятията. Недоволството на служителите води до годишни финансови загуби в размер на зашеметяващите 300 милиарда щатски долара според проучване, които се дължат на увеличените болнични, отсъствията от работа и увеличаването на грешките на работното място.

В динамична индустрия като технологичната, приятната работна атмосфера е ключова за благосъстоянието на служителите в компанията и чувството за уют, което те усещат, въпреки че са далече от дома. А когато един служител се чувства добре и “на мястото си”, той е продуктивен, мотивиран и изпълнен с интересни идеи и желание за работа.

Светлина, светлина, светлина…
Естествената светлина не само изглежда по-добре, но и има силна връзка между нея на работното място и качеството на съня и енергията на служителите. Изследователи невролози от Северозападния университет са установили, че хората, които работят в офиси с прозорци, получават 173% повече бяла светлина (т.е. светлина от слънцето) през работното време и спят допълнително 46 минути всяка нощ. Работниците били по-добре отпочинали и следователно в по-добро настроение.

Създайте чисто и удобно офис пространство
Не е нужен психолог, за да ви каже, че когато се намирате в привлекателно, удобно и приятно място, се чувствате по-добре. Това важи както за домашната, така и за работната среда, така че не забравяйте да разчистите безпорядъка и счупеното оборудване, да поправите трептящите крушки и повредените климатици или отоплителни тела. И въпреки че може да не ви се струва голяма работа, инвестирайте в нови, ергономични мебели, растения, обновено оборудване и вкусно кафе и здравословни закуски. Служителите ви не само ще оценят, че благосъстоянието им е важно за вас, но и ще се заредят с положителна енерги от уютното място.

Осигурете тихи стаи за служителите
В много случаи отворените офиси са необходимост, но трябва да обмислите осигуряването на няколко зони, в които служителите могат да се оттеглят, ако имат нужда от тишина или уединение, за да се концентрират върху труден проект. Това може да намали стреса и прекъсванията, което подобрява настроението и производителността. Може да помислите и за осигуряване на стаи за дрямка, с които е известна компанията Google (наред с други). Проучванията показват, че 20- или 30-минутна дрямка е по-добра от чаша кафе за повишаване на енергията за тези хора, които редовно работят дълго време, занимават се с интензивна и сложна работа или пътуват до бюра извън града.

Провеждайте политика на отворени врати за членовете на екипа
Служителите съобщават за по-висока удовлетвореност от работата и е по-вероятно да останат на работа, на която се чувстват изслушани и оценени. Един от начините да направите това е да осигурите прозрачност между ръководителите и работниците, тъй като конфликтите често изплуват, когато служителите се чувстват изключени или като че ли са просто наемни работници. Нека знаят, че винаги сте на разположение за въпроси, коментари и притеснения. А “отворените врати” трябва да се възприемат буквално – поддържането на вратата отворена насърчава приятелската комуникация.

Оборудвайте офиса със зони за отдих за служителите
Членовете на екипа ще се радват да имат място, където да “разпускат” между задачите. Освен това приятелските игри с другите могат да доведат до по-добри взаимоотношения и сплотяване на екипа.

Прочетете повече на DevStyleR.ioHow to Create a More Pleasant Working Atmosphere in TECH Office

Гледайте Втори Епизод “ИТ Индустрията във Варна – Компании, Кариера, Бъдеще” от документалната поредица The BIG TECH на DevStyleR.

Слушайте новия подкаст на DevStyleR “Може ли да се доверим на Cloud Provider”.

Следвайте ни във Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube.

Прочетете Още:
1. Топ 10 YouTube Канала за Машинно Самообучение
2. Йонко Драганов: Още Като Влязох ме Изненада Богатият Подбор от Бенефити в Компанията
3. Ето кои са TECH Компаниите, Съкратили Служители през Октомври

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Editor @ DevStyleR