28 април, 2024

Остават само няколко дни до посрещането на новата 2024 година, а същевременно технологичният пейзаж не спира да се развива и с всеки изминал ден се появява нещо ново, иновативно, интересно, което привлича вниманието на хората не само от технологичния сектор, а и от всяка една друга сфера. , Едва ли сте изненадани ако ви кажем, че освен с развиването на технологиите се появяват и множество нови думи и термини, които отразяват най-новите тенденции и иновации. Тези развития променят облика на технологичната сфера и оказват значително влияние върху потребителското преживяване и бизнеса.

Днес сме избрали да ви представим част от технологичните термини и ключови думи, които ще е необходимо да научите за 2024 година и които биха ви били от голяма полза. А ето и кои са те:

8 Нови TECH термина, които трябва да знаете за 2024

Artificial General Intelligence (AGI)
AGI е форма на изкуствен интелект (AI), която отразява човешките когнитивни способности, позволявайки му да изпълнява различни задачи и да взема сложни решения самостоятелно. Тази еволюция в технологията на ИИ не е свързана само с изчислително усъвършенстване, а със създаването на системи, които могат самостоятелно да разсъждават, да се учат и да се адаптират в различни области. Въпреки че AGI все още е далечна мечта, през 2024 г. шумотевицата и очакванията ще продължат да набират скорост.

За потребители: Навлизането на AGI обещава да въведе в ежедневието по-усъвършенствани и гъвкави асистенти с изкуствен интелект, способни да разбират и изпълняват задачи на ниво, което досега се свързваше само с човешкия интелект. Това би могло да доведе до революция в начина, по който потребителите взаимодействат с технологиите, предлагайки персонализирана и интуитивна помощ в ежедневието – от управление на дома до персонализирано образование и здравни съвети. Потенциалът на AGI за подобряване на потребителското изживяване е огромен, осигурявайки по-естествени, ефикасни и ефективни взаимодействия с технологиите.

За бизнеса: AGI предоставя огромни възможности за иновации и трансформация в множество сектори. AGI може да доведе до по-точна оценка на риска и финансово моделиране в областта на финансите. В здравеопазването тя може да позволи по-прецизна диагностика и персонализирани планове за лечение.

Фигитална конвергенция (Phygital Convergence)
През 2024 г. фигиталната конвергенция ще се превърне в модна дума за трансформация, представляваща безпроблемното интегриране на физическата и цифровата сфера, което ще окаже дълбоко въздействие както върху преживяванията на потребителите, така и върху бизнес стратегиите.

За потребителите: Фигиталната конвергенция предлага обогатено изживяване, при което границите между онлайн и офлайн света се размиват, осигурявайки несравнимо удобство и ангажираност. Потребителите се възползват от гъвкавостта и ефективността на цифровите решения, като същевременно запазват осезаемите, сетивни преживявания на физическия свят. Например в търговията на дребно клиентите могат да изследват продуктите онлайн и да ги изпробват в магазина или да използват AR, за да визуализират продуктите в собственото си пространство, преди да ги закупят.

За бизнеса: Фигиталната конвергенция се превръща от тенденция в стратегически императив. Тя принуждава бизнеса да преосмисли и преработи моделите на взаимодействие с клиентите, като осигури плавно и съгласувано преживяване в цифровите и физическите канали. Търговците на дребно, например, преосмислят оформлението на магазините, за да включат цифрови допирни точки, използват IoT за управление на инвентара и използват AR за интерактивни демонстрации на продукти.

Хиперперсонализация
През 2024 г. се очаква хиперперперсонализацията да бъде ключова тенденция, която ще доведе до революция в ангажираността на потребителите и бизнес стратегиите. Хиперперсонализация използва изкуствения интелект и машинното обучение (ML), за да създаде преживявания за клиентите, които са не просто персонализирани, а дълбоко индивидуализирани. Чрез използването на обширен анализ на данни, включително картографиране на пътуването на клиентите и персонализирано съдържание, хиперперперсонализацията позволява на бизнеса да реагира в реално време на промените в поведението на клиентите, създавайки уникални и подходящи точки на контакт, които резонират на лично ниво.

За потребителите: Навлизането на хиперперперсонализацията означава преминаване към преживявания, които са сложно съобразени с индивидуалните предпочитания и поведение. Потребителите могат да очакват по-интуитивно и ангажиращо взаимодействие с марките, с услуги и съдържание, съобразени с техните нужди и интереси. Това може да се прояви в различни форми – от онлайн пазаруване, което предлага продукти въз основа на предишно поведение и предпочитания, до канали за съдържание, които се адаптират динамично, за да отразяват индивидуалните интереси и взаимодействия. Резултатът е по-удовлетворяващо и ангажиращо потребителско изживяване, което насърчава по-дълбоката връзка с марките.

За бизнеса: За бизнеса хиперперперсонализацията предлага възможност за значително повишаване на лоялността на клиентите и на стойността на целия им живот. Този подход позволява на предприятията да привличат и задържат клиенти чрез постоянно предоставяне на изключително подходящи и персонализирани преживявания. Постигането на това ниво на персонализация обаче изисква усъвършенствано разбиране на анализа на данни и защитата на личните данни на клиентите. Предприятията трябва да умеят да събират и анализират големи обеми от данни, като същевременно гарантират спазването на разпоредбите за защита на личните данни и поддържат доверието на клиентите.

Кои са останалите технологични термини, които все по-често ще използваме през следващата година разберете на DevStyleR.io8 New TECH Terms You Need to Know for 2024


Гледайте Втори Епизод “ИТ Индустрията във Варна – Компании, Кариера, Бъдеще” от документалната поредица The BIG TECH на DevStyleR.

Слушайте новия подкаст на DevStyleR “Може ли да се доверим на Cloud Provider”.

Следвайте ни във Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube.

Прочетете Още:
1. Най-използваните езици за програмиране в GitHub през 2023
2. Христо Иванов: Приложения за телефон – това е бъдещето
3. ИТ Компаниите се Включиха в Редица Благотворителни Кампании по Коледа

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Editor @ DevStyleR