Платената абонаментна услуга без реклами на Meta Platforms, която стартира в Европа този месец, е изправена пред едно от най-големите си изпитания, тъй като във вторник групата за защита на личните данни NOYB подаде жалба до австрийски регулаторен орган, заявявайки, че това е равносилно на заплащане на такса за гарантиране на неприкосновеността на личния живот. Малко преди това, NOYB определи подхода на Meta като “плати за своите права”
“Повече от 20 % от населението на ЕС вече е изложено на риск от бедност. За жалбоподателя в нашия случай, както и за много други, системата “Pay or Okay” би означавала да плаща или да има личен живот”, казва основателят на NOYB Макс Шремс.
Компанията получи множество негативни отзиви и отнесе безброй критики за това, че предлага на потребителите платени версии на приложенията си като начин да избегнат таргетирана реклама.
Слуховете за този абонаментен модел се разпространиха миналия месец и по-късно бяха потвърдени от Meta, която заяви, че възможността хората да закупят абонамент за липса на реклами “балансира изискванията на европейските регулаторни органи, като същевременно дава на потребителите възможност за избор”.
В жалбата си NOYB заявява, че съгласно правото на ЕС съгласието за персонализирани реклами е валидно само ако е “свободно дадено”, и твърди, че алтернативата, базирана на абонамент, е “точно обратното” на свободен избор.
Повече подробности около новината прочетете на DevStyleR.io – “Pay for Your Rights”: Meta Faces Complaint Because of Its Subscription Model
Гледайте Втори Епизод “ИТ Индустрията във Варна – Компании, Кариера, Бъдеще” от документалната поредица The BIG TECH на DevStyleR.
Слушайте новия подкаст на DevStyleR “Може ли да се доверим на Cloud Provider”.
Следвайте ни във Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube.
Прочетете Още:
1. Apple Прекратява Партньорството си с Goldman Sachs Group
2. Колко Милиона Долара ще Похарчат Брандовете за Реклама Покрай Празниците?
3. 85% от Потребителите Нямат Нужда от Консултация с ИИ при Онлайн Пазаруване