Празници, Еуфория, Онлайн Пазаруване и Съдействието на Изкуствения Интелект, от който Няма Нужда?
Любимите Коледни и Новогодишни празници са съвсем близо, а вече онлайн магазините не спират да ни предлагат различни промоции и интересни продукти, които разбира се не може да подминем безразлично. Как обаче да знаем от какво имаме нужда и кой е идеалният избор за нас? Какво да поръчаме от онлайн магазина, на чиято реклама попаднахме във Facebook? Да, всеки един от нас си е мислил това… Дрехи, гримове, продукти за дома, техника… От всичко по много.
Истината е обаче, че през този период от годината, водени от празничната еуфория в дома ни винаги има поне една или няколко излишни покупки, които сме направили. И за да не си “хвърляме парите на вятъра”, а да пазаруваме рационално и според нуждите и възможностите си, е добре да имаме помощник насреща. Било то майка, приятел, сестра или… Чатбот.
Доверяват ли се потребителите в Интернет на изкуствения интелект, когато правят онлайн поръчки?
Според проучване на Storyblok, специалист в областта на системите за управление на съдържанието (CMS), има сериозно разминаване между това, което марките смятат, че потребителите искат, и това, от което наистина се нуждаят при онлайн пазаруване.
Въпреки еуфорията около ChatGPT, глобално проучване сред 1000 потребители разкрива, че 85% от тях не се интересуват от използването на изкуствен интелект, който да им помага при вземането на решения за покупки. Освен това, ако им бъде предложена препоръка от ИИ, 60% заявяват, че тя няма да ги накара да купят нещо, а 17% – че всъщност ще намали вероятността да направят покупка.
За разлика от това, друго глобално проучване, проведено сред 500 старши маркетолози, разкрива, че 64% от тях съобщават, че редовно се обръщат към ИИ, за да подпомогнат създаването на цифрово съдържание, а само 11% казват, че никога не са го използвали.
На въпроса кой е най-важният маркетингов канал на марката, мнозинството от потребителите (43%) отговарят, че уебсайтът на марката е по-ценен от мобилното ѝ приложение (34%) или профилите в социалните медии (16%). 70% от потребителите също така заявяват, че използват предимно смартфон за онлайн пазаруване, което подчертава необходимостта марките да предлагат оптимизирани за мобилни устройства уеб изживявания.
Повече подробности около проучването можете да разберете на DevStyleR.io – 85% of Consumers Do Not Need AI Consultation for Online Shopping
Гледайте Втори Епизод “ИТ Индустрията във Варна – Компании, Кариера, Бъдеще” от документалната поредица The BIG TECH на DevStyleR.
Слушайте новия подкаст на DevStyleR “Може ли да се доверим на Cloud Provider”.
Следвайте ни във Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube.
Прочетете Още:
1. Топ Съвети, които ще ви Превърнат в Успешен Технически Ръководител
2. Студенти от ТУ-София Класираха България на Челно Място в Robotex International 23
3. Вече Може да Теглите Reels в Instagram