Facebook започва нов подход за борбата срещу хакерите и измамниците, които постоянно намират нови и нови начини да се адаптират към различните подобрени инструменти и механизми. Поради тази причина, планът на компанията е да пусне армия от ботове на версия на платформата, които ще имат изричната задача да се опитват по всевъзможни начини да навредят. Намерението на Facebook е чрез техните разработени ботове ще намерят пробойните преди истинските измамници.

Технологията ще оперира на алтернативна версия на Facebook и противно на традиционните симулации, извършващи се в симулационни платформи, в случая компанията ще тества на такава, изградена на реалния Facebook софтуер.

Инженерите на компанията са разработили метод, наречен Web-Enabled Simulation, който позволява извършване на симулации върху реални уеб инфраструктури, което рефлектира много по-добре върху опитите за атаки, извършващи се от хора.

Интересното при паралелната версия на социалната мрежа е, че тя съдържа цялата настояща среда – Messenger, профили и страници, предложения за приятелства и т.н. Марк Харман, изследовател в компанията споделя, че дори симулацията се извършва върху истинските десетки милиони редове код, които оформят Facebook инфраструктурата.

“Ботовете използват същия софтуер и инструменти, които потребител използва в платформата, а това означава, че резултатите от симулациите ще са много по-близо до реалността на това, какво се случва в платформата,” споделя Харман.

За обучението на ботовете са използвани различни методи. Например, обосновават се конкретни предварително установени правила – ботовете избират да извършват действия, като изпращане на предложения за приятелство. Този подход е известен като rule-based. Друг е unsupervised learning, в който на ботовете се задава крайната цел, но не и начините по които да стигнат до нея. Трети вариант е т.нар. supervised learning, в който се използват анонимни данни от Facebook поведението на реални потребители, на базата на които ботовете биват тренирани.

Харман определя третия начин като много свързан с AI-assisted геймплей, в който играчите са симулирани и действат чрез наученото от поведението на истинските играещи хора. Пример за това, близък до всички геймъри е, “да се пуснеш” срещу ботове на Counter-Strike.

Харман отбелязва, че от инженерна гледна точка проектът е доста сложен и все още е във фаза на изследване, но се очаква да е готов в рамките на следващите няколко месеца. Според него, също така, този метод на тестване би бил много полезен и занапред, в сферите на machine learning и др. WES методът може да бъде повторен за всякакъв вид големи уеб системи и да се превърне във водеща практика за много организации.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , ,