Хората искаме да разбираме от все повече неща, гледаме да сме информирани за всичко. Имаме предпочитания относно качеството на храните и стоките, качеството на банковите или застрахователните услуги, които използваме, качеството на образование за децата ни и въобще – носим усещането за изключителна хигиена, спрямо това, да не бъдем измамени от нещо или някого. И в целия този обоснован каприз, като парадокс стои нашата всеобща небрежност спрямо личните ни данни. Защо се получава така? Бъдете част от онлайн дискусията на DevStyleR на 16.07.2020 г. oт 19:30 ч., в която с нашите гости ще обсъдим належащи въпроси относно поверителността, защото заплахата не е малка и не спира да расте.

Истината е, че ние всички се съгласяваме на удобствата, които различните услуги от модерния свят ни предлагат. Но се съгласяваме и на това, което те изискват от нас. Поверителността не е частен проблем – тя е всеобщ и всички участваме в една потенциална опасност срещу себе си, а примерите са прекалено много, за да бъдат изброени всички.

За да не остане по-назад от своите връстници, дете изтегля модерните платформи за клипове и комуникация. То вече е в мрежата и се съгласява на всичко. Същевременно пък, родителите му, за да прочетат някоя новина в интернет, приемат всички условия за ползване на сайта – отново без да се замислят.

Същевременно, огромен обем чувствителна информация за нас бива обработвана и събирана от различни институции, които както видяхме – не са неуязвими. Отделно, използваме всякакъв вид банкови приложения, ежедневно се създават нови профили, нови потребители и ежедневно се прехвърлят милионни суми.

Да споменем и различните бизнеси на пазара, които, за да могат да извършват дейността си, работят с големи бази данни. Информация както за клиенти, така и вътрешна корпоративна. Какво би станало ако една такава компания бъде ударена от кибератака? Ето, че тайните служби в САЩ предупреждават различните организации, за сериозно нарастване на киберпрестъпленията, като дори предоставят съвети за защита.

Отбелязвайки увеличаването на кибератаките срещу MSPs (Managed Service Providers), предупреждението на Тайните Служби на САЩ обяснява, че тъй като MSPs може да обслужва голям брой клиенти, хакерите са насочени към тях като начин да атакуват множество компании с един удар.

Вече станахме свидетели на случката с British Airways, на които им предстои сериозна глоба, поради изтичането на хиляди потребителски данни. Станахме свидетели и на хакването на Калифорнийския университет в Сан Франциско, който бе принуден от престъпниците да плати над 1 млн. долара, за да върне достъпа до данните си.

Тези случки вече са ежедневие. Не минава и ден без информация за “теч” на данни или за кибератака. Разбира се, това ще отвори още повече врати за подобряване на софтуерната и хардуерна сигурност – ще се появят много нови стартъпи с нови идеи. Ще става и все по-модерна open-source културата. Но не това е важното.

Важното е популярното мнение е, което гласи, че ако се изключиш от дигиталния свят – то си в безопасност. Хората обичат да дават примери с възрастни хора, които живеят на село без телефон, таблет или лаптоп – за тях няма опасност от изтичане на данни, нали? Но точно те са най-големите жертви на телефонни измами, които отново са свързани с лична и потребителска информация – имена, адрес, телефон. Престъпниците дори се представят за роднини на жертвите. Но откъде имат те цялата тази информация, така че тя да придобие правдоподобен вид пред жертвата?

Няма никой изолиран от опасностите, които нашите данни носят след себе си – независимо дали е дете, родител, пенсионен фонд, онлайн платформа, бизнес, държавна администрация и т.н. – всички са засегнати, всички участват и всички трябва да се информират! Проблемът може да няма решение на този етап, но със сигурност правилните действия могат да намалят щетите.

Това е причината, поради която DevStyleR организира онлайн събитието “Privacy Matters: Поверителност, лични данни и методи на защита по време на пандемия”.
Бъдете с нас!

Регистрация ТУК.

Участници ТУК.

16.07.2020 г.
19:30 ч.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt