7 октомври, 2022

Яна Първанова е Director of Engineering в Taulia Bulgaria. Лидер е на три екипа и има 20 години опит в различни технически и мениджърски роли в индустрията, предимно в Java света. През последните 6 години, като част от Taulia, работи в областта на електронното фактуриране и Supply Chain Finance. Вдъхновява се от интересни проблеми, практични решения и сговорни екипи.

Г-жо Първанова, в световен план съществуват множество финтех решения, които някак вече са внедрени в ежедневието ни. Какви са Вашите на блюдения?

Смятам, че пазарът все повече търси цялостни решения. Има интересни и иновативни продукти, които са тясно специализирани в решаването на конкретен тип задачи и това е добре. Но потребителите все повече искат да видят интеграция от край до край и анализи върху множество от своите процеси и данни.

Какво се случва същевременно и на родната ни сцена?

Очевидно е, че на българската сцена има голяма активност по отношение на разработването и предлагането на иновации в областта. За съжаление, търсенето им в България се ограничава от структурата и размера на местната икономика.

Въпреки ограниченията на местната икономика, сякаш имаме добри компании и специалисти?

В България има вече няколко големи и установени световни компании и множество стартъпи. Предимство е, че освен техническите роли, в страната сравнително лесно може да се сформират екипи с финансови познания и с
опит в управлението на сложни проекти. Това позволява и изнасянето на цели продуктови линии на наша територия.

Всички се интересуват като чели – може ли тук да има финтех “unicorn”?

Част от предпоставките за такова явление са ентусиазмът (достатъчно на брой опити) и достъпът до финансиране. Изглежда и двете са налице.

Изостават ли банките в своите услуги, за сметка на финтех компаниите, които успяват рязко да дръпнат напред?

Определено. Отрицателните лихви (в момента), както и Финтех индустрията са тези, които карат банките да еволюират и да променят услугите си – било то в това как осъществяват транзакции или в обгрижването на клиенти. Има такива, които не се променят, но тези, които искат да оцелеят действат в тази посока.

Интервюто с Яна Първанова е част от специалното издание на DevStyleR „Fintech:: Възходът“, което може да бъде прочетено на следния ЛИНК.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,