Михаил Петров застава на поста CEO в Schwarz IT Bulgaria през 2020 г., след като от 2004 г. ръководи финансово-административната дирекция на Kaufland, лидерът в модерната търговия в България. Конкурентните вериги Kaufland и Lidl са част от глобалната ритейл група Schwarz. През 2016 г. Kaufland създава в България технологичен IT Hub, като част от компанията Kaufland Service, чийто фокус е разработката на софтуерни продукти за цялата група Schwarz. От основаването й, компанията се оглавява от Михаил и така той трупа управленски опит в ИТ сферата. През 2020 г. се взема решение и екипите на Kaufland Service и Lidl Digital се обединяват в нова ИТ компания – Schwarz IT Bulgaria. Тя стартира в началото на декември 2020 г. с 285 души. В момента в дигиталното сърце на група Schwarz работят над 330 ИТ професионалисти, като амбицията на компанията е да отвори още 100 работни места до края на годината.

Г-н Петров, Вие сте CEO на новосъздадената компания Schwarz IT Bulgaria, която обедини екипите на Kaufland IT Hub и Lidl Digital. Какви бяха предизвикателствата пред Вас при сливането на двете компании?

Предизвикателствата бяха много: да изградим нова инфраструктура, защото и до днес се помещаваме в четири отделни офиса – два в Бизнес парка и два на бул. Тодор Александров. Изградихме нова система за управление на административните услуги, човешките ресурси и други специфични за ИТ бизнеса решения за управление на проектите. Нашето желание беше служителите на двете компании да спечелят от това обединение на силите – затова направихме най-доброто при уеднаквяването на политиката си за възнагражденитята и социалните придобивки. Например в Lidl Digital бонусът за препоръки беше само 1000 лв., а в Kaufland IT Hub в зависимост от сложността на позицията между 2000 и 5000 лв. От друга страна, служителите на Kaufland IT Hub имаха 21 дни годишен отпуск и ставайки част от Schwarz IT, те получиха 4 допълнителни дни. Като цяло мога да кажа, че сливането мина много добре и най-големия атестат за това е ниското ниво на текучество – през годината на обединението то беше под средното ниво в двете компании за 2019 г. и най-вече, двойно по-ниско от средния процент за ИТ сектора у нас.

Какви са основните предимства на Schwarz IT Bulgaria?

Едно от големите ни предимства е възможността да работим по проекти от много различен характер. В ритейла процесите са многообразни и различни – закупуваме земя, проектираме, строим магазини, занимаваме се с производство, развиваме логистика от най-модерен тип. Също така управляваме финансовите потоци, закупуването на стоки и целият процес по тяхното реализиране. Анализираме огромни масиви от данни, защото 7,5 милиарда клиента годишно пазаруват в около 12 500 физически магазина на Lidl и на Kaufland, а това означават и 7,5 милиарда касови бележки с редица артикули. И не на последно място, работим с огромен човешки ресурс – в групата на Schwarz работят над 450 000 души.

Schwarz IT Bulgaria е една от малкото технологични компании, които свободно показват нивата на заплатите в обявите си за работа. Какво ви провокира да го направите?

Вярвам, че ИТ специалиститите в България заслужават високото заплащане, което компанията предлага. Регулярно правим анализ на пазара – в нашия бранш има компании, които държат ниски заплати, разчитайки на лоялността на служителите си и може би тяхната наивност. Голяма част от ИТ сектора държат средни нива на заплащане. Schwarz IT Bulgaria е сред най-високо плащащите компании за сравними позиции. Високата продуктивност и доброто заплащане следва да вървят ръка за ръка и да са в баланс.

Цялото интервю с Михаил Петров е налично в специалното издание на DevStyleR „Заплатите в софтуерния бранш 2021“, което можете да прочетете ТУК

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt