9 декември, 2024

VR технологиите напредва в нови и различни области и възможностите, които симулира среда в комбинация с технология като VR очила, са безкрайни. Ето че учените от ETH в Цюрих, установявайки, че при почукване с пръсти, то всеки пръст генерира различен вибрационен профил, разпространяващ се до китката през костите, са създали двойна сензорна гривна, която взаимодейства интуитивно с ръцете на човек. А на въпроса изкуството ли имитира живота или обратно, то явно живота все повече започва да имитира киното.

Използвайки тази технология, то учените демонстрират как може да работим във виртуална среда или да управляваме такава, чрез пръстите на ръцете си.

Днес VR се използва главно за консумация на съдържание. В случай на приложения за производителност, като например в офис сценарии, VR все още има голям потенциал за развитие, за да замести настоящите настолни компютри“, казва Кристиан Холц, професор в Института за интелигентни интерактивни системи ETH в Цюрих. Ако съдържанието вече не се ограничава до екран, то потребителите ще могат да използват естеството на триизмерната среда, като взаимодействат с голяма гъвкавост и интуитивно с ръцете си.

Изследователите разработиха сензорна технология, наречена TapID, която ще представят на конференцията IEEE VR в края на март. Прототипът вгражда няколко сензора за ускорение в нормална гумена гривна.

Тези сензори откриват кога ръката докосва повърхността и кой пръст е използвал човекът. Изследователите установиха, че техният нов дизайн на сензора може да открие малки разлики във вибрационния профил на китката, за да направи разлика между всяко характерно движение на пръстите. Персонализиран конвейер за машинно обучение, разработен от изследователите, обработва събраните данни в реално време. В комбинация със системата от камери, вградена в набор от VR очила, която улавя позицията на ръцете, TapID генерира изключително прецизно въвеждане. Изследователите са демонстрирали това в няколко приложения, които са програмирали за своето развитие, включително виртуална клавиатура и пиано.

Виртуалното пиано прави особено добра работа, за да демонстрира предимствата на TapID, обяснява Холц: “Тук както пространствената точност, така и времето са от съществено значение. Моментът, в който се докосват клавишите, трябва да бъде уловен с максимална точност. Сензорите за китката могат да направят това по-надеждно от камера.

Изследователският екип също сравнява тяхната система със съществуващата технология: при техническа оценка с 18 участници те успяха да покажат, че TapID не само работи надеждно със специално разработената електроника в маншета, но методът може да се прехвърли и върху съществуващите фитнес гривни и интелигентни часовници, защото всички те са оборудвани с инерционни сензори. Занапред изследователите планират да продължат да усъвършенстват технологията с повече тестови субекти и да разработят повече приложения за интегриране на TapID в сценарии за производителност, предават от techexplore.com.

Холз смята, че „мобилната виртуална реалност“ е друга вълнуваща възможност: „Нашето сензорно решение е преносимо и има потенциала да направи VR системите подходящи за производителност в движение. TapID позволява на потребителите да управляват приложения с ръка или бедра – навсякъде и по всяко време.” Също така, Холц вижда бъдещето на виртуалната реалност във възможността хората да работят заедно от всяко физическо място – не ограничено от хардуер, а сякаш всички потребители са в една и съща стая. “TapID може да бъде голям фактор за движение в тази посока,” добавя той.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author