Schwarz IT България – това е новият ИТ хъб, който Schwarz Group – най-голямата ритейл група в Европа стартира в страната. Това обяви на специална пресконференция Михаил Петров, мениджър на новата ИТ компания и дългогодишен специалист в Kaufland IT Services.

Дружеството е първият голям технологичен хъб на световната ритейл група Schwarz, открит като част от глобална стратегия за обособяване на IT центрове в ключови точки по света, който на практика обединява досегашните Kaufland IT Services и Lidl Digital.

Schwarz IT България започва дейност с 315 експерти, като 250 от тях идват от Kaufland IT Services, a останалите 65 – от Lidl Digital. От компанията заявиха, че имат амбиция да  вземат инвеститорски сертификат клас “А” и във връзка с това са планирали да наемат поне 100 човека през следващите 3 години.

Schwarz Group решават да създадат първата си ИТ компания в България на база на много наблюдения върху нашите специалисти и начина на на работа тук, като, разбира се, вземат предвид и часова зона, културни сходства и различия.

“Това, с което сме убедили да се инвестира именно в България – това са нашите силни университети, които подготвят отлични кадри, нашите специалисти, които имаме в ИТ сектора и не на последно място боравенето с чужди езици.”, сподели Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IТ България.

“Ние не сме шоринг център, от който нашите собственици да черпят евтина работна ръка и евтин ресурс. Ние не сме евтина дестинация. Искам да кажа, че в дадени позиции със сходна квалификация ние наблюдаваме, че нето възнагражденията, които се получават в България са по-високи от централна Европа, включително и Германия”, държа да отбележи мениджърът Михаил Петров.

Михаил Петров приема като лична мисия да подпомага жените в сферата на ИТ. Поради това в Schwarz IТ България съотношението на дамите е 40%. Компанията активно привлича и български специалисти от чужбина, тъй като мениджърът подкрепя и връщането на родните специалисти обратно в България. Третата лична на Михаил Петров като главен изпълнителен директор на Schwarz IТ България е именно хъбът у нас да създава продукти и услуги с голяма добавена стойност.

Специалистите в Schwarz IT България се разделят на 6 основни отделаразработчици, включително и на mobile (Android и iOS) и АBAP; Big Data специалисти; екип, който поддържа ежедневния онлайн бизнес, съсредоточен досега в Lidl Digital; STACKIT – проект за “cloud” решения; ИТ инфраструктура; високотехнологичен “support”.

Решенията, които ще се разработват у нас, ще са ориентирани в посока улесняване на начина на пазаруване на потребителите, например безкасово пазаруване и споделени листове за пазаруване. Хъбът ще работи също по проекти, свързани с анализа на данни  относно потреблението на различни продукти през конкретни периоди, честота на пазауване и т.н. с цел по-добро обслужване и зареждане в магазините. Решенията, свързани с инвентаризацията на складовете с помощта на дрони също не са толкова далеч в бъдещето, смята Михаил Петров.

Schwarz Group обхваща 12 500 магазина от веригите Kaufland и Lidl. В нея работят 458 000 служители. В групата съществуват още две подразделения – Pre Zero, която се занимава с преработка на отпадъци, както и Schwarz Production – за производство на шоколади, безалкохолни напитки, сладоледи и хлебни изделия.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,