24 февруари, 2024

Google сподели своите планове за добавянето на нова секция в Chrome Web Store, в която разработчиците на разширения за браузъра, ще могат да описват какви точно лични данни събират техните extension услуги, както и за какво ще бъдат използвани и какви функции ще имат те в работата на конкретните разширения. Тази секция ще влезе в сила от 18-ти януари 2021 г. и бъде разпознаваема като “Privacy practices” бутон.

За да помогне на този процес, Google добавя и нова секция в таблото за управление на уеб магазина си, в която разработчиците на разширения ще могат да разкриват какви данни събират от потребителите. Новият “data usage” dashboard ще бъде с ограничен набор от предварително зададени опции, които ефективно ще забранят на разработчиците прилагането на определени практики, свързани с данни. Такива са:

  • Продажбата на потребителски данни е с цел подсигуряване, че всеки трансфер е в основна полза на потребителя и в съответствие с посочената цел на разширението.
  • Използването или прехвърлянето на потребителски данни за персонализирана реклама.
  • Използването или прехвърлянето на потребителски данни, свързани с кредитоспособност или друга форма на кредитиране, на брокери на данни или други дистрибутори на информация.

Това, което Google предприема не е съвсем ново и се появява след като по-рано през годината от Apple съобщиха, че скоро всички приложения на App Store ще трябва да включват “privacy prompt (label)”, който ще изброява всички данни, които приложенията събират от потребителите и кои от тях се използват за проследяване на потребители в различни приложения. Въпросният “label” на Apple трябва да стартира на 8-ми декември тази година.

От Google ще известяват всички разработчици в Web Store, подканвайки ги да създадат свой раздел “Privacy practices”.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author