Канадската компания Ingenext предлага модул, наречен Boost50, който повишава представянето на Tesla Model 3 Dual. Когато се инсталира в автомобила, устройството намалява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч на 3.8 секунди от 4.4. Освен това модулът съдържа и други функции като дрифт и специален мод за движение, който премахва traction контрола, но запазва ABS. Всичко това не звучи зле, но от Tesla имат един сериозен проблем. Boost50 подбива цената за същата услуга, която и Tesla предлага, с почти 600 долара.

Нормално е хората да предпочитат спестяване на средства и да не заложат на закупуването на опцията директно от производителя. Как обаче отговаря на това компанията на Мъск? Много просто – софтуерни ъпдейти. Разбираме, че с последната актуализация на Tesla Model 3, някои от потребителите, закупили Boost50 модула, са се сблъскали със съобщенията “incompatible vehicle modification detected” и “potential risk of damage or shutdown”.

След ъпгрейда със софтуера Tesla 2020.32, купувачите на Boost50 започнаха да се оплакват в Reddit, че компанията се опитва да осуети използването на модула. Други пък бяха критични и посъветваха закупилите Boost50 да не се занимават с “глупости”, тъй като рискуват да повредят автомобила си, след като де факто те сами го хакват, само и само да спестят пари.

Истината е, че от Tesla предлагат подобрения в ускорението на Model 3 Dual, като цената на такава добавка е 2 000 долара и смъква времето за ускоряване до 100 км/ч за 3.9 секунди. За разлика, Boost50 е 1 433 долара. Но се очаква оттук нататък, с всеки нов ъпдейт, Tesla да опитва да затвори всички врати на third-party производителите, които пък ще стават все по-ловки със своите модули и предложения. Ето, че Ingenext имат специална страница, в която може да се види дали Boost50 е съчетаем с различните ъпдейти на Tesla.

Сред авто потребителите има разнообразни мнения относно концепцията “автомобилът като платформа”. Хората се оплакват, че големите производители вече налагат практика да изискват допълнително заплащане за условия, които би следвало да са базисни. Забелязваме, че напоследък се доплаща и за електрически стъкла – не точно най-сложно технологичното удобство, което една кола предлага.

Но изборът какво да съдържа един автомобил може и да е временен. Появява се нова мода, свързана със създаването на абонамент. По подобен начин Мъск обяви, че въпросният Autopilot на Tesla ще бъде subscription-based. Същото важи и за BMW колите, които пък ще предлагат зимен абонамент за затоплящи се седалки. Вероятно предстои и летен такъв, с охлаждащи.

Точно този тип фирмена политика изнервя потребителите, било то и верни клиенти на дадена марка автомобили. А след като постоянно се предлагат нови и нови платени опции, напълно нормално е да се предлагат нови и нови алтернативни, по-евтини решения.

Тагове: , , , , , , , , , , , , ,