Редно ли е компаниите да гледат на служителите си под “общ знаменател” и какви са плюсовете от индивидуалния подход с тях. Можете да прочетете коментарите на специалистите, участници в онлайн дискусията на DevStyleR “How to keep software developers happy”.

Всеки човек сам по себе си е уникален. Нормално е хората да имат различни желания и нужди и на базата на тях те да се чувстват щастливи. Например, по-социалните разработчици, обичат да посещават различни конференции, на контактуват с хора. Редно е компанията да се опита да разбере от какво се нуждаят служителите,” сподели Станко Методиев, CTO на DevriX. Той добави също, че ако служителите са прекалено много, което прави по-труден индивидуалния подход, то тогава можем ръководството да се опита да преструктурира хората в екипи, така че те да имат директен ръководител, с когото да обсъждат своите проблеми.

Разбира се, някои хора биха предпочели да прекарват повече време със семейството си. Възможно е да са прекалено ангажирани на работа и това да е невъзможно. От друга страна, има и служители, които са повече водени от кариерата и предпочитат да работят повече часове, така че да изкарват повече пари. Но определено трябва да говориш с хората и да разбереш какво се случва с тях,” допълни Методиев.

По темата се включи и Добромир Цольор, CEO на Strings IT Recruitment, който определи “общия знаменател”, с който компаниите гледат на служителите си, за по-лесен.

“Това е много удобно в случаи на големи компании, тъй като е почти невъзможно или поне много трудно да проследиш индивидуално своя екип. Все пак, колкото и да е голяма една компания, редно е представителите на HR отделите да се постараят да разберат повече за работещите в компанията. Да знаят какво харесват, какво не, как се чувстват на работа и т.н. Интересно е, че много фирми вече прилагат следната практика – ако предстои важно фирмено решение, те не само се допитват до мнението на разработчиците, а се допитват до мнението на всички, сподели Цольов и бе допълнен от Станко Методиев, който каза, че много компании биха се учудили колко всъщност е добър метода с допитването.

“Някак приемаме, че хората няма да си кажат, но то е точно обратното. Те са готови да разговарят и да споделят. Ние прилагаме подобни проучвания в DevriX, като дори ги провеждаме анонимно, защото тогава хората са по-честни. Но дори и да не сте съгласни с тяхното мнение, то трябва да се приемат отговорите им, защото тогава и вие самите, като лидери, бихте били много по-адекватни спрямо решенията си,” сподели Станко Методиев.

Яна Илиева, Recruitment and project manager в H-Vision, заяви, че популярното мнение, че разработчиците не са достатъчно комуникативни, общителни, не е вярно.

Трябва да знаете как да комуникирате с тях – как да ги попитате правилния въпрос. Има много компании, които са гъвкави и се стараят да се допитват до служителите. Правят се постоянни проучвания. Има и такива обаче, които са много по-корпоративни и при тях нещата се случват както е казано. В такива компании няма много какво да направиш, защото всички е предначертано – има ясно определени правила за всичко,” сподели Яна Илиева.

Силвия Куманова, C-level business transformation consultant/Stress Scientist в Somenso, даде пример с някои големи компании, в които работи специалист, специално отговарящ за грижа към хората.

Забелязвам, че в много компании това оказва сериозно влияние и един такъв служител е много ценен за фирмата и нейните служители. Такава практика все повече ще навлиза в бизнеса и може би на корпоративно ниво, до пет години ще има сериозно промяна в гледането на служителите под “общия знаменател,” завърши Куманова.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt