Fox Engine на Хидео Коджима се считаше за един от най-добрите на пазара, но сега Konami избира да бракува енджина. Някога известният и успешен енджин няма да се използва. Създаденият от Хидео Коджима енджин някога се конкурираше с реалния живот по отношение на графичната вярност, но Konami го прави.
Беше ясно, че веднага щом Хидео Коджима напусна Konami, на Fox Engine е останал малко живот. Коджима е водещият зад серията Metal Gear, както и зад нашумялата игра Death Stranding. Докато все още работеше с Konami, Коджима и неговият екип прекараха години в създаването на впечатляващия Fox Engine.
Fox Engine ще се запомни като един от най-разочароващите гейминг енджими. В крайна сметка просто няма много страхотни игри, които се възползваха от него. Една игра винаги ще се откроява като водещо заглавие на Fox Engine, а това е Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.
Phantom Pain ще се превърне в една от най-добрите игри на своето поколение и то с добри причини. Безкрайните възможности за геймплей, великолепните визуализации и креативният дизайн поставят Metal Gear Solid 5 един от друг и голяма част от това се дължи на Fox Engine. Истински разочароващо е да знаете, че същият енджин, който помогна за създаването на една от най-добрите игри за всички времена, сега се спира да съществува.
Вместо да се фокусира върху едни от най-добрите франчайзи, които издателят има, като Gradius, Metal Gear, Castlevania, Contra и Silent Hill, Konami създаде слот машини и мобилни заглавия. Изобщо не е изненада, че Fox Engine вече е мъртъв. За редките заглавия, които Konami все още издава, ще използва Unreal Engine 5. Феновете могат само да се надяват, че по-удобният енджим ще помогне на екипите на Konami да направят класическите игри отново, ако трендът с римейк игрите се върне.