Ако Земята има определен лимит от възможности, то космосът е все още необятен и напоследък все повече компании поглеждат нагоре, в търсене на бизнес възможности – докато е време. По този повод Amazon Web Services обявиха създаването на изцяло нов отдел, който ще бъде профилирано насочен към стратегиите и развитие в областта на световната космическа и сателитна индустрия. Едно е сигурно – навлизането на AWS в този нов сегмент, ще доведе до нови големи приходи за компанията.

Клинт Кроузър, пенсиониран генерал от Военновъздушните сили, който ще завежда новата структура, споделя, че времето в което живеем е изключително вълнуващо за космическия напредък. “Наблюдавах как AWS трансформират ИТ индустрията в последните 10 години и за мен е чест да се присъединя в екипа и заедно да променим космическия ентърпрайз,” казва Кроузър.

Насоките, в които AWS ще оперира са в областта на облачните услуги, разбира се, но освен това ще помагат на организациите в създаването на архитектури за космически системи и ще разработват нови услуги за обработване на космически данни, както на Земята, така и в космоса.

“Това, което е ясно е, че веднъж стане ли достъпен и рентабилен, космосът няма да има лимити на постижимост. В AWS сме готови да премахнем тези ограничения, свързани с комуникацията между космоса и Земята. Вълнуваме се, че ще имаме шанса да променим и помогнем за оперирането и изследването, така че да построим един по-добър свят,” пишат AWS в официалния си блог.

Със сигурност предстои доста работа за AWS, тъй като се очаква хиляди сателити да бъдат изстреляни от различни компании в близките 4, 5 години, а освен това съществува и един изключително важен таргет, а именно проектът “Артемида” на NASA. Неговата цел е до 2024 г. на Луната повторно да стъпят хора.

За компанията сътрудничеството с представители на космическата индустрия няма да е напълно ново, като те вече си партнират с големи имена като NASA, Lockheed Martin, Geollect, а от вчера и с Capella Space, които се занимават с данни от наблюдение на Земята чрез сателитни радари. Преди две години пък, AWS пуснаха услугата Ground Station, която складира, обработва и анализира данни, като сред клиентите е именно Jet Propulsion Lab на NASA.

Създаването на изцяло ново звено, насочено към космическата индустрия, след като AWS вече разработва услуги за нея, може да означава само едно – ясно и конкретно преминаване към space enterprise ниво, което да послужи като печат и да демонстрира сериозните намерения на компанията.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , ,