По какъв начин трябва да израстват кариерно служителите е един от най-горещите въпроси, вълнуващ всеки, работещ в ИТ индустрията. Но къде в преценката си бъркат някои от кандидатите, явяващи се на интервю за работа в нова компания? Можем да разберем мнението на Анита Станоева, HR Manager в Software AG.

Според нея, при всички положения когато човек кандидатства за работа в една компания, то компанията задължително предварително знае много добре от какъв специалист и на каква позиция има нужда – Junior, Regular, Senior, Lead и т.н. Но ако даден кандидат е Regular и се бори за Lead позиция, то това няма как да остане скрито по време на самото интервю. Анита Станоева смята, че е по-добре човек да израсне по “вътрешната стълба” в дадена компания – кариерната пътека, защото много рядко се случва кандидат да бъде нает на по-висока позиция от тази, на която е в момента.

“Но има и нещо друго, много важно,” продължава HR мениджъра на Software AG. “Всяка една компания има различен “title” за своите позиции. Senior за една компания преспокойно може да отговаря на Regular за друга. Поне при нас, много често се случва хора да идват на интервю с огромно самочувствие, че са експерти. Но в крайна сметка е възможно нашето ниво да не отговаря на това от предходната работа на кандидата. Затова смятам, че по-скоро е много по-добре ако служителите израстват в компаниите, в които се намират в момента,” сподели Анита Станоева.

Тагове: , , , , , , , , , , , ,