Olympus се отказва от бизнеса си с камери след 84 години на пазара. Фирмата заяви, че въпреки най-добрите си усилия, „изключително суровият пазар на цифрови фотоапарати“ вече не е печеливш. Компанията ще се фокусира към други отрасли, използвайки опита си с оптичните технологии.

Японската компания направи първата си камера през 1936 г. след години на производство на микроскопи. Но те насочиха по-късния си набор от камери към среден пазар – „хората, които не бяха сериозни фотографи, но искаха нещо по-добро от камерата за насочване и снимане, но не искаха DSLR камера„. Пазарът много бързо беше погълнат от новите технологии и се оказа, че не съществува.

Компанията също се сблъска с голям финансов скандал с участието на висши ръководители през 2011 г. Сега Olympus се стреми да сключи сделка, за да махне камерата като част от бизнеса си, така че нейните марки – като например лещи Zuiko – да могат да бъдат използвани в нови продукти от друга фирма – Japan Industrial Partners.

В изявление японската компания заяви, че до този момент е работила както обикновено. „Вярваме, че това е правилната стъпка за запазване на наследството на марката„, се казва в изявлението, публикувано в BBC. В социалните медии обаче екипът от Великобритания прие, че феновете „може да имат много въпроси„.

„Молим за вашето търпение… Olympus вижда този потенциален трансфер като възможност да дадe на нашия бизнес за изображения да расте и да зарадва както дългогодишните, така и новите любители на фотографията“, се казва в съобщението. Компанията никога не е спирала да прави микроскопи и е насочила оптичната си технология към друго научно и медицинско оборудване като ендоскопи.

Тагове: , , , , , , ,
img alt
img alt