Тези дни научихме за съществуването на българската походова стратегия “Heralds of the Order” и веднага се заинтересувахме. Продукцията не е завършена, но до края на ноември екипът на пловдивското студио Archean Games предвижда да пусне първия чаптър от общо 6 мисии като безплатно демо. За да разберем повече за играта, се свързахме с Павел Павлов от Archean Games, който ни разказа подробности около необичайната механика на “Heralds of the Order” и светът, в който тя функционира.
Откъде ви дойде вдъхновение за Heralds of the Order?
Ние сме фенове на по-стари игри като XCOM и Fire Emblem. Скоро не бяха излизали подобни, затова решихме ние да направим такава. Арт стилът в играта е повлиян от The Banner Saga, а всичко е рисувано на ръка.
Какъв е сюжетът на играта накратко?
Светът е в хаос, заради катаклизъм, който се е случил преди години. В този хаос се е появил орден, който е нещо като псевдо-империя, която да поддържа реда и героите в играта са част от този орден. В този свят се появяват нови артефакти (God Powers), които пазят сили от старите богове, и героите трябва да разберат какви са тези артефакти.
Позиционирането е ключът към победата в Heralds of the Order – защо заложихте именно на него като ключов елемент?
Искахме главната част от играта да са способности (skills), които да удрят в различни форми по картата. Така, има атаки, които удрят в хикс, има атаки, които се изпълняват в Г-образна форма. Това ни се стори като интересна механика, каквато не бяхме виждали много.
За победата е много е важно как ще си позиционираш единиците – например, да не си с гръб към противника, защото така получаваш повече демидж. Това е интересна механика, която стратегически повече напомня на шах, а не толкова на други игри, които залагат изключително на способностите на героя.
Друг интересен момент е свързан с пълненето на енергийните барове…
Баровете с енергия се пълнят извън времето на играта. След всеки един ход баровете започват да се пълнят, според скоростта на всеки един герой. Чийто бар се напълни пръв, този герои е на ход.
От какво се определя скоростта, с която се пълнят баровете?
Тя е характеристика на всеки един герой, тоест скоростта е различна при всеки един герой. Действията по време на хода също определят скоростта на пълнене на баровете. Например, ако един герой не използва всичките си възможни квадрати за действие или, ако не използва способност, играчът получава бонус за следващия път, когато се пълни бара.
Разкажи малко повече за артефактите, наречени “God Powers”?
Това са артефакти от старите богове, които играчът може да събира. В мисиите има странични пътища, където се намират тези артефакти. Когато играчът ги вземе, той ги запазва до края на играта и може да ги ползва веднъж във всяка битка. С тези сили получаваш неща като допълнителен ход, пречиш на противника да използва способности в продължение на няколко хода или удряш голяма група врагове.
С колко героя играе играчът?
Играчът започва с три героя, но смятаме до средата на играта бройката да стигне до осем единици. Всяка една от единиците има отделни ходове.
Какви рискове се крият по картите?
Рисковете са особености на терен, например област с капани, които отнемат точки от героя, чийто ход приключва върху капаните, или благословена област, която увеличава точките за атака.
Може ли да се играе мултиплейър?
Засега сме предвидили само сингъл плейър кампания, като “Heralds of the Order” е само за PC. Смятахме да видим дали не можем да я пуснем с някоя от конзолите, но за това ще мислим след издаването на играта.
Един по-общ въпрос – каква е гейминг средата във вашия роден град Пловдив?
Средата е сравнително развита за български град – не колкото в София, но има студия. Всяка година се прави гейм джем през зимата, на който се събират сравнително голям брой участници.
Наскоро чухме, че има недостиг на Unity девелопъри, какво е вашето мнение по въпроса?
Аз не съм запознат с този въпрос. Ние сме работили индивидуално и все с инди студия.
Интервюто проведе Стефан Стефанов