На Симпозиума за автономни автомобили в Орландо известната в транспортния сектор компания Peloton Technology представи нова разработка за автономно управление. Новата технология позволява на един шофьор да управлява паралелно два камиона, като по този начин се очаква двоен ръст на продуктивността на организацията.
Автоматизираната система използва технология “V2V” (комуникация от превозно средство към превозно средство) и радарни активни спирачни системи, комбинирани с алгоритми за шофиране. Свързаното шофиране на камиони повишава аеродинамиката, икономията на гориво и безопасността. От компанията предвиждат работа с най-добрия харудер и последен софтуер.
Технологията на Ниво 1 изисква шофьор асистент т.е. наличие на водач и в двата камиона. Макар, че на практика шофьорът в задния камион управлява, всъщност системата сама контролира задвижването и спирачките, за да изчисли нужното разстояние за дистанция и да осигури незабавна реакция при всяко ускорение или спиране на камиона. Вече шест клиенти са използвали системата и свидетелстват за високи нива на безопасност, икономии на гориво средно над 7%. Концепцията напомня на напълно автономните влакчета в азиатското метро, които въпреки че се управляват сами, изискват присъствието на човек.
В съобщение до медиите от Peloton Technology казват:
“Нашата визия с новия продукт L4 Automated Follow е да разработим и продадем на пазара решение, което ще позволи на водачите да се справят с текущия недостиг на шофьори и да удвоят количеството товари, което могат да транспортират в едно пътуване. Това ще доведе до по-добра работа на шофьорите чрез по-добри маршрути, графици и компенсации, както и по-добро качество на живот (….) както и възможност за шофьорите да се прибират при семействата си всяка вечер.”