Съдърланд е глобална организация за трансформация на процеси, която обслужва клиенти във всички индустрии. Офисът на организацията в България отваря врати през 2008г. в София, а днес екипът достига 2000 души на територията на три от най-големите градове в страната. Проведохме интервю със служителите на Съдърланд, които споделиха какво означава за тях работата в голяма технологична компания.
Светлозар Иванов (Enterprise Account Manager)
Разкажете накратко за проекта, който ръководите. Какви са отговорностите на Вашата позиция?
Текущият ни проект е свързан с предоставянето на техническа поддръжка на софтуерни решения за архивиране и възстановяване на данни от американска компания – лидер в разработването на продукти за управление на данни. Тези продукти са предназначени за корпоративни клиенти, което обикновено означава сложна ИТ инфраструктура, с множество критични приложения, поддържана от доказани ИТ специалисти. И от тук идва и първото ни предизвикателство – тези специалисти се свързват с нас, когато самите те имат нужда от помощ. Върху всеки един проблем нашите инженери работят заедно с ИТ инженери, Системни и мрежови администратори или дори ИТ мениджъри. Всички те очакват високо ниво на обслужване, квалифицирани специалисти и навременно решение.
За да посрещнем тези очаквания ние поддържаме висок стандарт на компетентност не само в продуктите които поддържаме, а и в останалите компоненти на една съвременна ИТ инфраструктура – операционни системи, бази данни, мрежова свързаност, сървърни услуги, облачни услуги, решения за съхраняване на данни, решения за виртуализация и др.
Като мениджър на този проект, основните ми отговорности са отличното качество на услугите които предоставяме на нашите клиенти и поддържането на стабилен екип от мотивирани специалисти, които да предоставят тези услуги.
Как успявате да поддържате сплотен екип от професионалисти?
Смятам за изключително важно изграждането и поддържане на взаимно доверие в екипа. Това става с навременна комуникация, прозрачни решения, недопускане на фаворизиране и не на последно място с личен пример. Всеки служител трябва да се чувства „ на мястото си“ – независимо дали това е позицията, от която започва или стъпка към кариерата, която цели. Също така трябва да се чувства комфортно да поиска или да получи помощ в тази посока. След това ни трябва обща цел – отличните резултати на екипа, които всъщност са отличните услуги, които екипа е предоставил на нашите клиенти. Всяко едно предизвикателство или промяна също заздравява екипа, прави го още по-сплотен и силен.
Кои са най-важните и ефективни методи за изграждане на здрава връзка с клиентите?
Основата, на която градиш връзка е имиджът да твоята компания. Историята, опита и успехите на Съдърланд ни дават предимството да получим кредит на доверие в един кратък интервал от време. Това е моментът, в който трябва да се ориентираш, да подготвиш план и стратегия за съвместната си работа с клиента. Към всичко това, добавянето на познания от своя личен опит е добра предпоставка за изграждане на здрава връзка. За нашите клиенти ние сме изключително важен бизнес партньор, който може да гради успеха им заедно с тях. Те разчитат на това да въведем иновации в техния бизнес и бизнес процеси, да им помогнем по стъпките на дигиталната трансформация, която са започнали или им предстои.
Разработките, които предоставяме в областта на автоматизация и роботизация на процеси, изкуствен интелект и машинно обучение върху масиви от знания и данни, са предимства които правят нашите клиенти ефективни и конкурентни в своята сфера.
Какви са бъдещите планове за развитие на дейността на компанията у нас?
Съдърланд България се развива успешно и нараства с бързи темпове както в София, така и в другите два града в които работим в България – Варна и Бургас. Това показва, че освен предпочитан партньор, сме и предпочитан работодател. Относно плановете ще се огранича върху проектите ни в сферата на ИТ услугите. Разширяваме един от текущите си проекти и в следващите няколко месеца ще се нуждаем от ИТ професионалисти в области като Windows Server, Unix OS, Microsoft Exchange, BackUp, Storage и др. Също така продължаваме да инвестираме в нашите служители в ИТ проекти, чрез обучения и сертификация в областта на Облачните услуги и Сигурността.
Една от най-новите ни инициативи е предоставяне на възможност на всички наши служители да направят първи стъпки в своята ИТ кариера под формата на смесено обучение и стаж. По този начин ще отключим още една кариерна посока за младите ни колеги.
Любомир Деков (Training Manager)
За поредна година осигурявате стипендиантска програма за бакалаври и магистри. Какви са студентите, в чието професионално бъдеще инвестирате?
Студентите, в чието професионално бъдеще инвестираме са млади, перспективни и копнеещи за знания млади хора. Тези от тях, които имат желание за професионален възход в ИТ сектора у нас и знаят от какво точно се нуждаят.
Как успявате да мотивирате колегите си да продължат да се развиват като професионалисти?
Успяваме да ги мотивираме като поддържаме високи очаквания от тях и им даваме възможност да научат нови неща. Чрез нови обучения и семинари се опитваме да увеличим тяхната професионална квалификация и мотивация за получаване на нова възможност в Съдърланд.
Какво Ви кара да не спирате да работите с удоволствие? Коя е най-хубавата част на Вашата работа?
Динамиката е нещо, което ме държи постоянно в напрежение и ме кара да правя това, което обичам. Отношението в офиса и професионализмът на колегите ми са най-хубавата част от моята работа.
Как са самоусъвършенствате в професионален план? Как поддържате високото ниво на качество на своята дейност?
Старая да се самоусъвършенствам чрез постоянните семинари и обучения, които получаваме и в последствие чрез възможността за прилагането им в различни проекти. Имаме различни програми, даващи възможност за развитие и практика на наученото от обучението, което е най-важното в нашата сфера. Действителната практиката е най-важна и мога да кажа, че Съдърланд е перфектното място за това.
Дейвид Хиларио (Software Support Engineer)
Как и защо решихте да се преместите в България и да станете част от Съдърланд?
През LinkedIn Каролина получи предложение за работа в България. Тогава живеехме в Амстердам, затова го обсъдихме и взехме решение да се впуснем в предизвикателството, само че рекрутърът, който се бе свързал лично с нея, повече не се обади. Затова ние кандидатствахме директно от уебсайта на Съдърланд и приключението започна…
Дейвид Хиларио (Software Support Engineer) и Наталия Каролина Ортели (Technical Support)
Какви са различията, които забелязвате в бизнес сферата у нас? Има ли нещо, което отличава българските кадри? Как се сработихте с българските си колеги?
Бизнес атмосферата на българския пазар е доста динамична, постоянно се променя и развива в различни браншове, това е и една от причините за нас това да е един страхотен момент да бъдем тук и да бъдем част от това. Българите са много разнообразни, широкоскроени и съответно могат да видят “голямата картина”.
Какво ви харесва най-много във вашата позиция?
Взаимодействието с колегите е нещо, което ние много силно ценим. Късметлии сме, че успяхме да култивираме добри взаимоотношения със страхотни хора в тази компания.
Коя е любимата ви част от офиса?
Развлекателните зони и спортните съоръжения са много важни.
Къде е най-вероятно да ви срещнем в извънработно време?
Витоша е нашето любимо място за бягане от града, разходките на планински терен са страхотен начин да опознаеш скритите красоти на природата. Разбира се нощният живот на София е страхотен и заради това след хубав ден сред природата обичаме и да откриваме нови барове в града.
Кое е любимото ви българско ястие?
Обичаме традиционната българска кухня. Едно от любимите ни ястия, което винаги поръчваме, е пилешки сърца.
Нина Янчовска (Sr. Marketing Professional, EMEA)
Разкажете за отговорностите и предизвикателствата, които срещатe като старши специалист маркетинг за EMEA?
Ролята е наистина предизвикателна, но и съответно много отговорна и вдъхновяваща. Най-общо отговорностите ми са свързани с позиционирането на Съдърланд като работодателски бранд, така че да привлечем и задържим най-добрите таланти в тези региони. Най–предизвикателният район всъщност е България, където Съдърланд оперира и се развива успешно вече десет години и е сред лидерите в този бизнес. В момента тук обслужваме 19 клиента, които са водещи в своя бранш, предоставяйки продукти и услуги, които достигат до милиони крайни потребители в цял свят и мога с гордост да споделя, че служителите тук са вече над 2000.
Коя е най-интересната кампания, по която сте работили?
Наистина не мога да се спра на една. Стараем се да сме иновативни и влагаме огромно желание в това да създадем креативни активности с краен резултат много усмивки и разбира се – разпознаваемост на работодателската ни марка. Бих могла да отлича зимната ни кампания, която като активности включваше освен традиционно използваните канали, също и активности на интересни локации например ски писта – изключително забавно и запомнящо се – срещнахме се с над 3000 души, поканихме ги да си починат на нашата снежна Sutheland Chill Zone, стоплихме ги с чаша чай и им разказахме за кариерните възможности при нас.
Компанията е носител на наградата “Employer Brand Leader” за изминалата година. Какво стои зад тази награда?
Годината бе особено важна за Съдърланд в процеса на изграждане на работодателската марка. След като компанията премина успешно през процес на ребрандиране и ясно заявихме стратегията си в тази област – лица на кампании са наши служители, а основа на тези кампании са преживяването им в компанията, техният професионален път и работната атмосфера. Всички кампании, промотиращи Съдърланд като работодателска марка, включват цитати от служителите. Employer branding стратегията на Съдърланд е ясно изградена и с кампаниите в социалните мрежи – Facebook, LinkedIn и Instagram. Чрез ежедневното публикуване на съдържание, утвърждаваме работодателската си марка и резултатите ясно говорят за това – последователите си във Facebook са над 15 000, което ни прави лидер сред локалните страници на компании в нашия сектор.
Съдърланд е доказано име на българския пазар вече 10 години. Според Вас коя е главната причина за успеха ви?
Със сигурност е съвкупност от фактори. От една страна 30-годишната ни експертиза и фактът, че сме един от световните лидери в бранша носят със себе си високи стандарти на работа и поглед към бъдещето. За 10 години в България сме открили 5 офиса в София, Варна и Бургас, в които работят над 2000 души и сме един от водещите работодатели в страната. От друга – считаме, че нашият най-ценен актив и причина за утвърждаването на Съдърланд като лидер в бранша, са нашите служители. Обучението и развитието им са приоритет в компанията, като доказана практика е по-голямата част от ръководните позиции да се заемат от вътрешно подготвени успешни специалисти.
Катерина Куртева (University Recruitment Associate Manager)
Каква е визията на компанията относно възприемането служителите като професионалисти без влиянието на фактори като пол, раса, възраст, религия и др.?
Визията на компанията за разнообразие на талантите в организацията е един от ключовите ни приоритети. Тази визия е заложена в ценностите на Съдърланд още от нейното създаване и е утвърдена и до днес. Доказателство за това е изключителното многообразие на служители от всички краища на света, като 10 % от служителите ни са чужденци. При нас работят колеги, които правят първи стъпки в кариерата си след средното си образование, опитни специалисти от различни области, а статистиката показва, че от гледна точка на пол и възраст, отново имаме балансирани показатели. В нашите офиси, могат да бъдат чути повече от 16 европейски езика, което прави атмосферата цветна и приятна. Едно от предимствата в толкова многообразна среда е, че можеш да се докоснеш до други култури на едно място. Колегите ни споделят, че това ги обогатява изключително много. В наши дни е разпространено разбирането, че колкото повече различни типове хора има в един екип, толкова по-добре функционира той, благодарение на различните идеи и гледни точки.
Кои са главните преимущества, които Съдърланд предлага на своите служители?
Основните преимущества са програмите за развитие, доброто месечно възнаграждение, гъвкавото работно време, отличната среда и условия за работа, финансово подпомагане при релокация, пакет от социални придобивки с повече от 40 елемента в него, чудесни офис локации, тиймбилдинг събития, програми за признание, бонус системи, както и шанс за работа в много от “Fortune 500” компаниите.
Кои са търсените от Вас качества, които трябва да притежава един бъдещ кандидат?
Успешният кандидат за работа на първо място е нужно да бъде адаптивен, с желание да се учи и отворен да приема нови предизвикателства.
Съдърланд развива своята програма „Уча. Израствам. Успявам.“, където работите с ученици из цялата страна. Какви са Вашите съвети към тях за правилно кариерно ориентиране?
Най-важният съвет, който бих могла да дам е, да започнат със своето кариерно ориентиране колкото е възможно по-рано. Резултати са на лице – чрез редицата събития и обучения, учениците и студенти правят информиран избор, опознават работната среда и се учат именно на умения, които ще им бъдат конкурентно предимство на пазара на труда. Развитото портфолио с дейности – участие в клубове, семинари, обучения, доброволчество, им помага да се ориентират в това, което искат да правят. Когато човек намери своето призвание, работата се превръща в удоволствие и вярвам, че всички трябва да се стремим към това.
Как компанията ви стимулира разгръщането на пълния професионален потенциал в служителите?
Програмите ни за развитие обхващат служителите от всички нива на организацията чрез редица обучения, проекти, технически обучения и сертифициране, възможностите за вътрешно и международно развитие и кариера, езикови обучения, както и индивидуални планове за развитие. Всички тези компоненти спомагат за това, да се развие пълния потенциал на всеки човек в компанията.
До каква степен работното пространство предопределя постиженията?
Офисите ни са модерни, с кътове за релакс и забавление.
За всеки човек степента на влияние на работната атмосфера е много индивидуално и различно. За себе си мога да споделя, че приятната офис атмосфера поддържа настроението ми, вдъхновява ме и ме прави по-продуктивна.