Следпразничният блус е обичайна част, но ако запазите духа от хубавите емоции със семейство и приятели по време на празниците и го пренесете на работното място ще се почувствате по-продуктивни и удовлетворени
Празниците са прекрасно време, прекарано с близки и любими хора, но връщането на работа след тях е особено трудна задача. И въпреки че “работата краси човека”, липсата на продуктивност е често срещан проблем след дълга ваканция, в която си успял да се откъснеш от работните ангажименти.
И все пак, когато отново седнете на любимия си стол в офиса, трябва да знаете, че не е необходимо да се опитвате да изпълните всички задачи за един ден. Невъзможната цел да свършим всичко веднага след завръщането си е една от причините, поради които се ужасяваме от самата идея да се върнем на работа.
Основно предизвикателство за всички, които се връщат на работа след празниците, е повишаването или поне поддържането на продуктивността на работното място.
И въпреки това, да се върнем на работа след празниците и да бъдем продуктивни е от особено важно значение за реализирането на целите на компанията и проектите, които имаме възложени. Необходимо е да влезем бързо в ритъм и да се заредим с положителна енергия и идеи, които постепенно да реализираме.
В тази статия ще разгледаме топ 5 съвета от професионалисти, които ще ни покажат как да си върнем продуктивността на работното място след празниците.
Приоритизирайте задачите си
Нека си го кажем направо: подредбата на задачите по важност е трудно, защото почти всичко в работата изглежда е с най-висок приоритет. По-малко важните задачи са по-лесни за разпределяне и това може да е добро начало. Например, като използвате матрицата на Айзенхауер, можете да разделите ежедневните задачи и по-големите проекти по следния начин:
– Спешни и важни задачи (за тях трябва да се погрижите възможно най-скоро);
– Задачи, които не са спешни и важни задачи (трябва да намерите време за тях веднага след като са свършени задачите с най-висок приоритет);
– Спешни и маловажни задачи (пренасочете ги към някого);
– Задачи, които не са спешни и маловажни задачи (забравете за тях за известно време);
След като вече сте приключили с определянето на приоритетните задачи, започнете да работите върху тях. И когато отмнетете първите такива в списъка ви, ще почувствате известна доза облекчение и ще започнете постепенно да се връщате в работен ритъм.
Запомнете, че е по-добре е да действате малко по-бавно и да проверявате всичко два пъти, например, отколкото да бързате да приключите с всички задачи за един ден, а след това да се налага да ги правите отново.
Кои са останалите съвети прочетете на DevStyleR.io – Feeling lazy to work after the holidays? Check out these tips
Гледайте Втори Епизод “ИТ Индустрията във Варна – Компании, Кариера, Бъдеще” от документалната поредица The BIG TECH на DevStyleR.
Слушайте новия подкаст на DevStyleR “Може ли да се доверим на Cloud Provider”.
Следвайте ни във Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube.
Прочетете още:
1. Google работи по усъвършенствана версия на Bard
2. Най-голямата звезда на YouTube “захапа” Илон Мъск
3. Потенциалът на Изкуствения Интелект в Gaming Индустрията