5 декември, 2024

Сливането на компании често се свързва с големи промени и съответно с много въпроси и притеснения. За някои обаче този процес може да се превърне в позитивно предизвикателство, което засилва идентичността и целите им. Такъв е случаят на ICT Strypes, която обедини три доказали се компании – Strypes, Kodar и Up2 Technology – под един общ бранд. Какви са уроците от този преход и защо промяната не е винаги плашеща?

Какво наложи ребрандинга

Ребрандингът на ICT Strypes е логична стъпка напред след сливането на трите компании. Така не само се обединява експертизата и ресурсите под един общ облик, но и се засилва вътрешната култура – служителите вече са част от едно цяло, което създава усещане за единство и сплотеност. Сливането е естествен процес, който следва след дългогодишното им партньорство и придобиване – екипите вече отдавна работят заедно по различни проекти и миксирането на експертните знания се е доказало като успешен подход.

“Основното послание, което искаме да отправим към нашите клиенти и партньори, е, че като ICT Strypes ние сме по-обединени, по-силни и по-близо до тях.”

споделя Ивайло Янев, Маркетинг Мениджър в компанията, като допълва, че решението да се обединят компаниите под един бранд е продиктувано и от желанието за унификация, характерно за всяка успешна компания.

“Общият бранд улеснява не само администрирането, но и комуникацията с клиентите и партньорите ни, като предоставя по-ясна и последователна идентичност на пазара.”

Стъпките на ребрандинга 

Процесът на ребрандиране на ICT Strypes е започнал с ясна визия и внимателно планиране.

“Първият важен въпрос, който си зададохме, беше „Защо?“ – какви са целите на този ребрандинг и какъв краен резултат искаме да постигнем. Стигнахме до извода, че това е комплексен процес, насочен както към вътрешната, така и към външната ни аудитория. След това начертахме план и рамка за действие.”

споделя отново Ивайло.

“Комуникацията с екипа беше поставена на първо място. Започнахме с лични срещи, водени от Тодор Маринов (CEO на ICT Strypes) и Атанас Филчев (COO на ICT Strypes), които представиха новата визия и отговориха на въпросите на служителите в ралзичните ни офис локации в страната. Впоследствие беше въведен и специален change communication план, който гарантира плавното преминаване към новия бранд.”

допълва още той.

Като част от този план, в компанията използват разнообразни вътрешни и външни комуникационни канали. За вътрешната комуникация са разчитали на утвърдени практики като нюзлетъри и срещи с ръководния екип, за да информират и ангажират всички служители. Външната комуникация пък стартира през август и включва естествено въвеждане на новия бранд чрез уебсайта, социалните мрежи, както и чрез статии и изявления на събития, в които компанията традиционно участва.

Този процес гарантира, че ребрандингът не само ще бъде успешно осъществен, но и ще донесе добавена стойност както за служителите, така и за клиентите на компанията.

Kаква е промяната за екипа и културата на компанията

Обединеният бранд ICT Strypes носи със себе си усещане за единство и последователност, което има положителен ефект върху екипа и културата на компанията. Промяната е възприета като естествена стъпка от повечето служители, благодарение на внимателния подход към интеграцията на трите компании и запазването на основните ценности и принципи, които изграждат културата на ICT Strypes.

„Стараем се да запазим същата култура и да гарантираме, че промяната не е свързана с компромиси по отношение на ценностите на компанията. Повечето служители възприеха ребрандинга като логичен и необходим ход напред и не се наблюдава негативен отзвук,“

споделя Пламен Бешков, Старши Employer Branding специалист и допълва, че с обединението на бранда комуникацията в команията е станала много по-лесна и екипите са дори по-сплотени.

“Вече няма усещане за разделение между различните компании, а организацията на вътрешни и външни събития е значително улеснена, като представянето на компанията пред потенциални служители и клиенти вече е много по-ясно и ефективно.“

добавя Пламен.

Съвети за успешен ребрандинг  от екипа на ICT Strypes

  1. Поставете ясни цели

Определете „Защо“ искате да се ребрандирате и какво искате да постигнете с тази промяна. Ясната визия е основа за успешен ребрандинг.

  1. Комуникирайте вътрешно причините за ребрандинга

„Направете всичко възможно служителите вътре в компанията да разберат и подкрепят тази инициатива.“ съветва Пламен Бешков. „Те са основните действащи лица, що се отнася до споделянето на посланието навън.“

  1. Включете всички заинтересовани страни

Всички са важни – служители, клиенти, партньори, както и потенциални нови клиенти и служители. Ребрандингът ще има успех, когато всички заинтересовани страни се чувстват информирани и ангажирани и разбират отговора на въпроса “Защо?”.

  1. Запазете културните основи на компанията 

„Не допускайте ребрандингът да отнеме характерните черти от културата и идентичността на компанията.“ подчертава Ивайло Янев. Вместо това използвайте процеса като възможност за доизграждане и надграждане на бранда и културата.

Обединени за по-силно бъдеще

Процесът на ребрандиране на ICT Strypes показва, че промяната не винаги е плашеща, а напротив – може да вдъхнови и да отвори нови възможности за растеж и развитие. ICT Strypes вече гледа уверено към бъдещето, с ясна мисия и сплотен екип, готов да предложи на клиентите си иновативни и мащабни решения, които отговарят на високите изисквания на модерния бизнес.

Това е само началото на новия път, по който компанията ще продължи да се развива като лидер в технологичния сектор, поддържайки силни връзки и устойчивост, водена от амбицията да бъде не просто бизнес партньор, а истински съюзник за успеха на своите клиенти и екип.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,