10 декември, 2024

Дивизия за мониторинг и техническа поддръжка на автоматизираните и роботизирани складове на компанията се създава в софийския ѝ офис

Британската компания Ocado Technology създава изцяло нова дивизия в своя софийски офис. Звеното се нарича Център за техническа поддръжка на дейностите в автоматизираните складове и е допълнение към вече съществуващите екипи на Ocado у нас. Мисията на формиращия се екип е да осигурява 24-часов мониторинг и техническа поддръжка на всички компютърни системи, ботове, роботи и др. електронни съоръжения в складовете на Ocado за изпълнение на онлайн поръчки.

 

Ocado Technology е високотехнологична компания, чиято цел е да трансформира глобалния сектор с онлайн търговия. Тя създава Ocado Smart Platform – най-усъвършенстваната в света платформа за електронна търговия от край до край, която включва онлайн магазин, автоматизирани складове за изпълнение на клиентски поръчки и логистика. В един автоматизиран склад едновременно се движат до 3000 мобилни робота със скорост от 4 метра в секунда, които се разминават на разстояние 5 мм един от друг. Тяхната роля е бързо да транспортират стоки на територията на целия склад, за да може продуктите да бъдат комплектовани в съответните клиентски поръчки, които да са готови за доставка в най-кратки срокове. В складовете има хардуер, софтуерни системи за управление в реално време, системи базирани на изкуствен интелект, компютърно зрение и още много. С тях, една клиентска поръчка от 50 продукта може да се изпълни в рамките на само 5 минути. За да се осигури безупречното и непрекъснато функциониране на всички системи във високоавтоматизираните складове, Ocado сега създава своето ново звено в София, което има за цел да следи и осигурява поддръжка на технологиите в тях.

Екипът в момента се сформира и търси нови попълнения
Ocado в момента е в процес на изграждане на своя Център за техническа поддръжка на дейностите в автоматизираните складове. Всеки, който има желание да се реализира в сферата на техническата поддръжка и да се включи към екипа, може да разгледа предложението на Ocado и да кандидатства. Ролята е подходяща дори за хора без познания в програмирането или предходен опит в роботиката. Екипите работят на смени, за да осигурят 24-часово следене на системите в складовете.

Симбиоза между tech dev и tech support
Центърът за техническа поддръжка е базиран в софийския офис на Ocado и от там следи дейностите в автоматизираните складове по целия свят. Към момента складовете са 16 и функционират във Великобритания, Канада, САЩ, Франция, Япония и др. За да осъществява поддръжка на роботите и системите в тях, екипът си колаборира както с машинните инженери на място в складовете, така и със софтуерните инженери в София, които създават и поддържат инструментите им.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,