5 октомври, 2024

Дълго чаканите очила , които Apple пусна наскоро предизвикаха бурна вълна от реакции в групата DevBG. Десетки членуващи вече седмица споделят колажи и мемета за тях, а коментарите са повече негативни и иронични. Но защо се вдигна толкова шум?

Началото
Apple официално обяви своите най-нови очила за обогатена реалност (AR) Apple Vision Pro, които описва като “революционен пространствен компютър, който безпроблемно съчетава цифрово съдържание с физическия свят, като същевременно позволява на потребителите да присъстват и да се свързват с другите”.

Подобна иновация би пробудила у човека чувство на възхищение, изумление и разбира се нетърпение да пробва продукта. Но групата DevBG показва обратното на всичко изброено. Защо хората у нас се обръщат с насмешка и ирония към новия “аксесоар” на технологичния гигант?

Кеф цена няма
“Кеф цена няма” са казали хората. Валидно и сега. Независимо инфлацията, икономическите катаклизми, войните и всичко буреносно, което бавно руши икономиката и поглъща приходите, технологичните компании продължават да инвестират огромни средства за създаването на нови продукти или подобряването на вече съществуващи.

Apple е известна със своите качествени, но в същото време скъпи продукти. Но това обаче не е проблем по-голямата част от българското общество да държи гордо в ръката си най-новия модел iPhone. Защото прави хубави снимки. Най-вероятно.

Иронията си Има Причината
Цената на пространственият компютър или “шлема за ски”, както ги определи един от коментиращите, е по-обсъждана дори и от темата за прясно сформираното правителство у нас. Естествено – оправдано, но пък и нищо изненадващо. Суперскъпите очила на Apple започват от 3 499 долара и има спекулации, че стойността им ще става все по-висока.

Коментарите на членовете в Dev BG
Интересно е, че до този момент почти никой от членовете в DevBG не изрази позитивно мнение или поне доближаващо се до позитивното.

Димитър Давидков, който е сред членовете в групата с ирония нарече иновацията на Apple и цената ѝ като “революция”, коментирайки:

“10 000 лв цена в БГ… пълен смях. Голяма “революция””.

Коментарът му не остана незабелязан и не след дълго друг член с името Georgi Genov му написа в отговор:

“Димитър Давидков, това, че не можеш да си го позволиш не означава, че не е революция. Преди 15 години и аз не можех да си позволя лаптоп, но си беше революция”.

Димитър обаче не остана безучастен и отвърна на коментара на Genov, казвайки, че:

“цената най-вероятно ще е около 8к. Но да сметнем един читав настолен/лаптоп + 2-3 монитора, отново висок клас. До тук колко? Горе долу толкова, ако не и повече”.

Тези коментари породиха въпроса у потребители, ако цената на очилата е равна на “читав” лаптоп + 2-3 монитора (висок клас) то защо е цялото това изумление от стойността на Apple Vision Pro?

Друг член на DevBG, Miroslav Lazarov написа: “Въобще пробва ли – или пак само на картинка, докато бъбрека ти гледа и той притеснен?”, а  коментарът му предизвика насмешка и потребители отвърнаха, че един “бъбрек” не би бил достатъчен за новите очила на Apple.

Сред десетките мнения на членовете, особен интерес предизвика ироничния коментар на потребител на име Lini Dedo:

“за пореден път епъл показа, че са на режещия ръб на технологиите. евалла на шефчето — елжебетистчето. слухове твърдят, че водещата дизайнерка на очилцата рязко се е противила да излязат на сергията тая година, но незнайно как тим е надделял. очаквам с нетърпение някой от богатите ми клиенти да си купи, да ги нахлузя на плешивата си тиква и да се наслаждавам на виртуалната, добавената и каквито още има там реалности.”

Един от малкото позитивни (донякъде) коментари бе на Любомир Гърдев, който пише за революционните очила: “Изглежда яко. Струва ми се, че ще оставя някой друг да играе тестер за $3500 пари. Със сигурност пазарът ще се промени занапред обаче.”

Потребители споделят, че мнението им не е свързано с финансовите възможности, предвид заплатите, които повечето получават. Svetozar Urumov, член на групата, пише: “Не мога да се оплача особенно от заплатата си, но ми се вижда доооста овър-прайсед този гаджет. pass !”

Като “интересен ден” определя Владимир Йорданов момента, когато някой закупи очилата на Apple. Интересно е, дали обаче сред притежателите на Apple Vision Pro ще бъде и потребител от Dev BG?

Креативни сравнения получи иновацията на Apple, като някои от потребителите определиха очилата като “скафандър” на главата, а други като “шлем”.

Alex Chipev коментира, че “VR/AR индустрията трябва още много да напредне, докато стане мейнстрийм. Не се виждам да нося скафандър на главата с жици повече от 30 мин, до 1 час най-много, а в същото време да платя хиляди. Да не говорим, ако трябва да вземеш по едно за цялото семейство”.

Членовете на DevBG продължават да изрязват своите мнения за пространствения компютър на Apple, а повечето от тях очакват много скоро технологичният гигант да пусне нова, още по-скъпа и иновативна джаджа.

Когато “лимитът” се пропуква?
Да се очаква “лимит” на желанието за все по-голяма печалба от страна на технологичните гиганти е като да се очаква таван на цените у нас. Качеството определя цената, но когато границите между финансовите възможности и желанието за притежание се размиват, се отваря пропаст, която, ако не се овладее навреме и не се прескочи, бидейки “над” нещата, събужда недоволство и негативизъм. А социалните платформи са перфектното място хората да “изкрещят” за това, което чувстват и мислят, освобождавайки се от всичко негативно, което притиска гърдите им. Никога не е достатъчно. Но очилата на Apple, независимо, че са описани като “революционни” са просто един аксесоар. Аксесоар, който човек сам избира дали да притежава.

Ако темата на коментара ви е заинтригувала, не пропускайте да попълните анкетата “Скъпите (материални) неща мотивират ли Ви в работата?”

Ако сте се натъкнали на интересна dev случка, споделете я с нас, като ни пишете на [email protected].

*В галерията ни ще разгледате част от най-интересните колажи, които потребителите споделят в групата.

 

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Editor @ DevStyleR