Spotify обяви, че съкращава 6% от работната си сила в световен мащаб. Причината е че, компанията се бори с мрачната икономическа среда, в която потребителите и рекламодателите ограничават разходите си.
Неочакваната новина е, че главният директор по съдържанието и ръководител на рекламата Доун Остроф също напуска.
В Spotify работят общо около 9800 души, което означава, че съкращенията засягат около 600 служители. Според профила на компанията в LinkedIn за нея работят 5400 души в САЩ и 1900 в Швеция.
Spotify се сблъсква с предизвикателството да се бори с бавните разходи за реклама, които се очакват през тази година, тъй като медиите страдат от последиците от икономическата рецесия.
През третото тримесечие на миналата година музикалната стрийминг платформа съобщи, че оперативните приходи от реклами са с 19% по-високи от тези през 2021 г. Платената база от абонати се е увеличила с 13%, достигайки 195 млн. души, но след това цените на акциите са се понижили, намеквайки за по-широката загриженост на индустрията.
Повече подробности около новината можете да прочетете на международното издание DevStyleR.IO – Bleak Economic Environment Forced Spotify to Lay Off 6% of Its Employees