19 април, 2024

Константин Чорбаджийски е Head of Operations & Managing Director of the UK Godel Technologies Europe за България. Близо 16 години от кариерата му минават в ресторантьорството и хотелиерството, като заема различни ръководни позиции, той решава да смени попрището и започва да се занимава с ИТ подбор на персонал. За първите си три години в новата роля заема различни позиции от младши специалист до мениджър ИТ проекти в агенция за подбор на персонал. Константин се присъединява към Godel Technologies през 2020 г. С неговата огромна помощ компанията с гордост обявява стъпването си в София в началото на 2021 г., осигурявайки по-нататъшен растеж на местния офис. В настоящата си позиция Константин се занимава активно с развитие и управление на човешките ресурси, Employer Branding стратегии. Регулярно участва в различни конференции като лектор в областта на тези две сфери.

Константин, бихте ли ни разказали за кариерния си път? Как стигнахте до тази позиция?

Кариерният ми път, бих казал, е доста интересен. Започнах като продавач на сладолед в ученическите си години, след това работих в ресторантьорството и хотелиерството. Вярвате или не, през първите 16 години от трудовия си опит съм работил като барман, сервитьор, готвач и управител на ресторант.

Но винаги съм имал страст към компютрите и програмирането. Когато бях на 15-16 години, си купих книги, за да науча JavaScript. Но в Сандански, откъдето съм, тогава имаше малко хора, които се занимаваха с това и ми беше трудно да се науча сам, затова се отказах.

Знаейки любовта ми към компютрите, мои приятели ми препоръчаха да се пробвам като специалист по подбор на персонал. И тъй като завърших Правно-историческия факултет на ЮЗУ със специалност „Публична администрация“, смятах, че другата ми любов към човешките ресурси ще ми помогне да вляза в ново амплоа.

И така, един ден поставих в профила си в LinkedIn статус „Freelance IT Recruiter“ и проработи! Няколко агенции за подбор се свързаха с мен и ме попитаха дали си търся постоянна работа. Няколко месеца по-късно работех като рекрутър на пълен работен ден.

След една година в тази агенция за подбор на персонал, реших, че трябва да се отделя и да развивам собствен бизнес в тази сфера, като искам да покажа различен подход и начин на работа. Така и стана. Започнах доста добре. Много от колегите, с които се бях срещал, ме помолиха да работя по техни проекти. Някои се опитваха да ме привлекат и като вътрешен рекрутър, но тогава бях на мнение, че искам свобода на работа и отклонявах всяко предложение.

Един ден един от моите приятели ме запозна с Godel Technologies. Хареса ми компанията и видях, че ценностите ни до голяма степен съвпадат. Така че реших да започна при тях. Изминаха почти 6 месеца, докато регистрираме българската компания и в началото на 2021 г. беше официално издадено решението на Търговския регистър – Godel Technologies Europe Bulgaria е факт.

Като мениджър на българският офис на Godel Technologies Europe бихте ли споделили какви са проектите, по които работят екипите ви, технологиите, които се използват?

Както вече споменах, Godel България отвори врати в началото на 2021 г. За тази година и половина българският екип достигна около 20 специалисти, в различните направления на IT сектора. Екипът в България включва специалисти с .NET, Java, JavaScript (React, Angular), DevOps, Quality assurance, Data Engineers. За момента това е нашият фокус от специалисти, които искаме да развиваме в българския офис.

Godel има много различни и разнообразни клиенти, с които работят специалисти от различни населени места. Тази наша мултинационалност ни дава свободата да формираме екип със специалисти от различни страни.

На този етап специалисти от България участват в различни проекти на Godel. Основно проектите, по които се работи, са в сферата на електронната търговия, енергетиката и финтех индустриите.

Как оценявате технологичните способности на българските таланти в момента? Успяваме ли да сме конкурентни на световния пазар?

Разбира се. Този въпрос не подлежи на коментар. Почти 5 години в тази сфера, бих казал, че българските IT специалисти са висококвалифицирани и са силни конкуренти.

Нашите специалисти, независимо дали са завършили университет или са излезли от IT академия, имат много и задълбочени познания. Винаги съм казвал, че не е важно къде и какво си завършил, важното е желанието и упоритостта ти.

Организирате първият си технологичен Meet Up тук в България. Лекторите са  водещи специалисти от компанията ви. Разкажете ни повече за събитието. Какво да очакват професионалистите от ИТ общността?

Поканили сме трима лектори, които са наши служители в .NET отдела ни. Това е Виталий Пухалски, който е и Division Manager за България на .NET екипа. Вторият ни лектор е Раман Бут-Хюсеин, който работи в компанията повече от 6 години и сега е Team Leader. И третият ни лектор е Senior .NET софтуерен инженер Владимир Димитров. Той е един от първите назначени служители в българския офис.

Нашата основна тема е „Intro“, затова кръстихме събитието „Godel Sofia Intro Offline Meet-up“. Измина малко повече от 1 година от стъпването на Godel на българския ИТ пазар. Официалното откриване на офиса се случи година по-късно, осигурявайки по-нататъшен растеж на местния офис. И сега сме готови да опознаем по-добре местната технологична общност. Освен основната тема, ще се опитаме да обхванем технически теми, свързани с .NET.

Най-ценното нещо за всеки, който ще посети нашата среща, ще бъдaт новите запознанства с колеги и съмишленици. Отделили сме време за нетуъркинг, както преди, така и след събитието.

Очакваме всички желаещи на първия Godel Sofia Intro Offline Meet-Up на 6 октомври в София Тех Парк от 16:00 ч.

Всички желаещи могат да се регистрират от линка тук

Предстои ли да разширявате екипа си? Какви професионалисти търсите? 

Разбира се. Това е нашата водеща стратегия. Целта, която сме си поставили е да завършим 2024 г. с екип от около 300-400 души. Някои може да кажат, че е доста амбициозно. И това е така. Но обичам предизвикателствата и според моята философия невъзможни неща не съществуват.

В Godel, както споменах, имаме проекти с различни размери и клиенти, работещи в различни бизнес области.

Основно в България, на този етап сме се фокусирали върху специалисти с .NET, Java, Python, DevOps, Automation QA, JavaScript (React, Angular). В компанията имаме също Data Engineers, Mobile developers, PHP Developers, UI/UX специалисти. Всеки един специалист с посочените технологии е добре дошъл при нас. Ние в Godel сме едно голямо семейство и винаги има място за още един член.

Има ли качествата, които кандидатите трябва задължително да притежават за да станат част от екипа ви?

Аз лично гледам да видя, че даден кандидат е отговорен, с желание за развитие и на първо място е “Човек” с главно “Ч”. За мен отношението и поведението са водещи. Вярвам, че техническите неща могат да се научат, но поведението не може. Всички живеем в динамична среда и бързи темпове, с които се развиват технологиите. Но интернет пространството е пълно с полезни материали, където, стига човек да знае как да търси нужната му информация, много бързо може да се справи с поставените задачи.

Но няма как човек да промени поведението си. Но да, техническите знания все още остават водещи.

Какви са ценностите, които стоят зад една успешна софтуерна компания? Кои са ценностите, на които в Godel Technologies Europe най-много държите?

За мен най-голямата ценност зад една успешна компания е нейното отношение към нейните партньори. Тук не говоря само за бизнес партньорите, но и за служителите. Компаниите, които гледат на служителите си като на партньори, са успешни за мен. Ние в Godel знаем това добре и затова виждаме нашите колеги като партньори.

Във фирмата спазваме изцяло така наречената „flat structure“. Всеки един от нас е свободен да се обърне, дори към С-level мениджър  и е свободен да изрази своето мнение или да направи предложение, без това да рефлектира върху него. Както споменах по-горе, ние сме като едно голямо семейство. И аз лично много харесвам тази култура.

Имах възможността в края на юли да посетя един от офисите на нашата компания в Европа. Посещението ми съвпадна и с лятното парти на офиса, а още по-интересното е, че съвпадна и с рождения ми ден. По време на купона водещият ме извика и близо 200 колеги ме поздравиха с песента „Happy Birthday“. След това почти всички колеги дойдоха един по един, за да ме поздравят лично и да се запознаят с мен. Това чувство за принадлежност не може да се опише. Дори това може да звучи смешно, но за първи път от години се разплаках. Да, бяха сълзи от щастие, но въпреки това ме разплака. Колеги от българския офис споделиха с мен, че за първи път са открили компания, в която се чувстват значими, а не са просто поредния назначен служител.

Какви са възможностите за развитие? До какво ниво може да се достигне в компанията?

В Godel ценим нашите колеги. Всеки има възможност да расте и да се развива с нас. Ако се спрем на местно ниво, ние все още се развиваме и всеки наш нов колега има шанса да достигне позицията Division Manager на екип от специалисти. Понастоящем повечето от нашите мениджъри на отдели са базирани в чужбина, но с нарастването си ще можем да насърчаваме местни колеги да поемат тази роля. Отделно в компанията имаме различни функции, като „Innovations“, „Learning and Development“, “Talent Acquisition”, “Compliance” и т.н. Ето защо всеки служител може да се развива не само в стандартната си роля, но и в нещо различно.

Продължавате ли да се учите ежедневно работа си? Какво бихте препоръчали на всички, които тепърва стартират своята кариера и искат да достигнат нивото ви? Откъде да започнат?

Разбира се! Всеки може да научи нещо ново всеки ден. Денят ми започва всяка сутрин в 06:00 сутринта. След като си направя първото кафе, имам навика да разгледам няколко сайта, които са водещи в кариерата ми, и да прочета полезни статии в моята област. Освен това посещавам различни семинари и конференции. Някои от най-добрите учители обаче си остават мои колеги, както на местно, така и на световно ниво.

Моят съвет е да не се отказвате. Преди да чуете първото си „Да“, вероятно ще чуете „Не“ сто пъти. Но това не трябва да разубеждава хората. Винаги трябва да сте упорити и мотивирани и преди всичко – да правите всичко с любов. Когато човек прави нещо с любов, тогава нещата се получават. Също така, да запомните, че най-големият враг на успеха е да седите в „зоната на комфорт“. Връщайки се назад във времето, ако не бях предприел стъпката да напусна добре платената работа и да се насоча към свободната практика, може би някой друг щеше да е на мое място сега. И ще завърша с това, че „съдбата обича смелите“.

 

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Shop manager