2 октомври, 2022

От днес, 3 май 2022 г., започва регистрацията за участие в конкурса за учители „Дигитални новатори в образованието“ за 2022 г., организиран от БАИТ за трета поредна година.

Целта на конкурса е да отличи и насърчи добрите практики в използването на дигиталното съдържание и по-широкото навлизане на информационните технологии в образованието, подпомагащи учебния процес във всички учебни дисциплини. Конкурсът търси учителите – дигитални новатори, преподаващи от 1-ви до 12-ти клас.

В конкурса могат да участват всички учители, включително помощник-учители, обучаващи ученици от 1-ви до 12-ти клас по всички учебни дисциплини, включени в учебните програми на МОН. Всеки учител може да кандидатства или да бъде номиниран* в една или повече категории. (*При номинациите също се изисква попълването на всички полета на формуляра за кандидатстване, както и доказателствен материал в подкрепа на кандидатурата.)

Регистрацията в конкурса става чрез подаване на Формуляр за кандидатстване, достъпен на сайта на БАИТ

Краен срок за регистрация: 27.05.2022 г. до 17:00 ч.

В подкрепа към кандидатурите:

Ще се приемат линкове към мнения, референции, коментари от ученици и родители във Facebook, LinkedIn, учебни платформи, получени по имейл, резултати от тестове, видео материали, линкове към материали и видео материали.

Конкурсът ще определи носителите на отличия в следните 4 категории:

  1. Технологични иновации:
  • Приложение на ИКТ в цялостния обучителен процес – тестове, домашни, визуализация и примери;  
  • Допълнителни технологични иновации – симулационни среди, автоматизация, генериране на уникални тестове с еднаква степен на трудност (оценяване и индивидуализиране), проверка за авторство;
  • Използване на специални технологични средства в извънкласната дейност – 3D принтери, системи за проектиране с компютър /CAD системи/, виртуална реалност и др.
  • Принос за усвояване на материала (сравнение на резултати от тестове с предишни години).
  1. Интерактивност при преподаването:
  • Ангажиране на ученици в подготовката и провеждането на учебния час;
  • Използване на специални средства – видео клипове, решения в помощ на дистанционното обучение и други;
  • Игри, викторини и други форми със състезателен елемент;
  • Учене чрез забавление с платформа, базирана на игри и построяване на различни светове, която насърчава творчеството, сътрудничеството и решаването на проблеми;
  • Обратна връзка от родители, ученици и гостуващи лектори.
  1. Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии:
  • Участие на учители в НП „Бизнеса преподава“ (чрез актуализиране на знанията и запознаване с примери от практиката за повишаване на практическата насоченост на преподаването и/или използване на специалисти от практиката като помощник-учители, гостуващи лектори);
  • Други форми на сътрудничество с бизнеса, за да се получи практическата насоченост на обучението в клас;
  • Извънкласни форми на сътрудничество с бизнеса – стажове, кръжоци и посещения във фирми. 
  1. Мултиплициране на иновативните учебни решения:
  • Методически материали, подготвени за споделяне с други учители;
  • Подготовка на учебни материали, покриващи и допълващи учебната програма;
  • Многократно използване от други учители и/или училища;
  • Устойчивост на използването на иновативните решения.

Журито, което включва членовете на Управителния и Контролния съвети на БАИТ, ще отличи най-добрите кандидатури от 1-во до 3-то място във всяка от четирите категории.

Победителите ще бъдат отличени на официална церемония в ТехноМеджикЛенд на 29.06.2022 г.

Учителите, спечелили първо място във всяка от четирите категории, ще получат ваучер за безплатно посещение на ТехноМеджикЛенд с учениците им. 

Конкурсът се провежда с подкрепата на Технологика, Акронис България, Кейсием, VMware България, Дейта плюс, Модис България, Училищна Телерик Академия в партньорство с: Bloomberg TV Bulgaria, Digitalk, Учители.бг, Teacher.bg, Данибон, Uchi.bg, EduTechFlag и DevStyleR.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,