26 април, 2024

Според скорошно проучване на URL Genius, маркетингова компания, двете приложения, които проследяват личните данни на потребителите повече от всички други, са YouTube и TikTok.

Всъщност проучването установи, че YouTube събира предимно личните ви данни за свои собствени цели, за да ви показва по-подходящи реклами. От друга страна, TikTok най-вече позволява на тракери от трети страни да събират вашите данни – „и оттам е трудно да се каже какво се случва с тях“, съобщава CNBC. От доклада още добавят:

„С тракерите на трети страни по същество е невъзможно да разберете кой проследява вашите данни или каква информация събира, от кои публикации взаимодействате – и колко време прекарвате във всяка от тях – до вашето физическо местоположение и всякаква друга лична информация, която споделяте с приложението. Тракерите на трети страни могат да проследяват активността ви на други сайтове дори след като напуснете приложението. “

URL Genius са използвали функцията Record App Activity от iOS на Apple, за да проведат изследването. В 10 различни приложения за социални медии, те преброиха колко различни домейна проследяват активността на потребителя (YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger и Whatsapp). Данните бяха събрани от потребителите за едно посещение, преди дори те да влязат в акаунтите си.

YouTube и TikTok имат по 14 мрежови контакта всеки, което е значително по-висок брой от средния за другите приложения. Проучването също така отбелязва, че числата може да са по-високи за потребители, които са влезли в акаунтите си в тези приложения.

Освен това проучването установи, че десет от тракерите на YouTube са мрежови контакти от първи страни. Това всъщност означава, че платформата е проследявала активността на потребителите за свои собствени цели. Четири от контактите излезнаха, че са от домейни на трети страни, което означава, че социалната платформа позволява на външни страни да събират информация и да проследяват активността на потребителите.

Резултатите от TikTok бяха още по-изненадващи: 13 от 14 мрежови контакта в популярното приложение за социални медии са от трети страни. Според проучването, проследяването на трети страни все още се случва дори когато потребителите не са избрали това от настройките на всяко приложение.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Nikoleta Yanakieva Editor at DevStyleR International