За 13-та година Каменица, която тази година празнува своя 140-годишен юбилей, дава началото на своята социално-отговорна кампания „Алкохолът е лош шофьор“. Целта на кампанията е да провокира обществения диалог по темата и да напомни за важността от справяне с проблема с пътната безопасност, като ангажира младите шофьори на възраст между 18 и 25 години по подходящ и интересен за тях начин. Тазгодишното издание е под надслов „Алкохолът е лош шофьор. А ти?“

„Осъзнавайки отговорността си като водеща пивоварна компания и усилията на нашия екип да допринесем за намаляване на пътните произшествия вследствие употребата на алкохол, всяка година с желание работим по осъществяването на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“. С нея искаме да се обърнем директно към младите шофьори, защото вярваме, че те могат да проявят отговорност към себе си и околните и да се забавляват пълноценно, без да поемат риск на пътя. Отлично разбираме потребността на младите хора да се забавляват особено през летния сезон и затова искаме да представим нашия алтернативен продукт – бирата Каменица Безалкохолна. Тя е решение за онези моменти, когато искаме да се забавляваме с компанията, след което обаче трябва и да се погрижим всички да се приберат безопасно у дома.“, коментира Радостина Хаджийска, Директор „Правни и корпоративни въпроси“ в „Каменица“ АД.

Продължава тревожната статистика за катастрофите, причинени от шофьори, употребили алкохол. По данни на МВР от началото на годината до края на месец юли т.г. на територията на страната са настъпили 3191 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 264 и са ранени 3941 участници в движението по пътищата. Спрямо същия период на 2020 г. произшествията са повече със 152, броят на загиналите се е увеличил с 46 души, а на ранените – със 139. Поради основно нарушение управление на МПС след употреба на алкохол, довело до пътен инцидент, през седемте месеца на 2021 г. са настъпили 31 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 2 и са ранени 35 участници в движението по пътищата. За съжаление, тази статистика за пореден път показва нуждата от активни кампании и инициативи в обществото, на първо място, за да се постигне положителна промяна в мисленето и отговорността на участниците в движението и, на второ място, да се намалят инцидентите на пътя.

Дългогодишните партньори на кампанията, които и тази година я подкрепят, са Министерството на вътрешните работи и Главна дирекция „Национална полиция“, Българският Червен кръст и Съюзът на българските автомобилисти.

Според председателя на БЧК акад. Христо Григоров в България има много млади водачи и за жалост голяма част от тях често участват в пътнотранспортни произшествия. „Един от приоритетите в работата на Българския Червен кръст е превенцията на пътния травматизъм. Затова благодаря на „Каменица” АД за съпричастността и усилията, които компанията полага в тази насока, чрез кампанията „Алкохолът е лош шофьор“. „Плод на дългогодишното ни партньорство са множество успешни инициативи и аз вярвам, че заедно можем да допринесем за намаляване на пътния травматизъм”, каза още акад. Григоров.

Всички шофьори знаем отлично, че всеки ден зад волана е изпълнен със ситуации, които изискват бърза и трезва реакция. Немислимо е да излагаме себе си и близките си на допълнителен риск, като шофираме под въздействието на алкохол или упойващи вещества.  Затова ние от Съюза на българските автомобилисти заставаме и тази година зад каузата на Каменица за по-отговорно шофиране”, заяви инж. Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти.

И трите организации работят целенасочено за превенция на пътните произшествия и подпомагат пострадалите. „Каменица“ АД и нейните партньори обединяват усилия, за да припомнят на младите хора и останалата част от обществото, че на пътя трябва винаги да бъдем внимателни и отговорни за своя живот и този на околните.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ е част от дългосрочната корпоративно-социална политика на Каменица и Молсън Корс „Нашият отпечатък“, чиято цел е да увеличава положителната следа на компанията и нейните дейности върху околната среда и общностите, в които живеем и работим. Чрез кампанията се цели да се достигне голям процент млади хора, които водят динамичен социален живот и са активни шофьори. Каменица и нейните партньори се обръщат директно към своята аудитория с диалогичен тон, който цели да провокира съответния отговор и да повиши осведомеността за проблема. В основата на концепцията са заложени споделените емоции и общата отговорност, а мисията е да се покаже добрия пример и че хубавите моменти могат да бъдат споделени паралелно с отговорността към себе си и близките. Целият тон на капанията е лек, свеж и летен, с което основно младите свързват лятото  – забавлението, ваканционното настроение и желанието за свобода.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,