19 април, 2024

Google се опитва да привлече повече разработчици и издатели на видео игри за своята Stadia, като обявява по-щедро разпределение на приходите. За качените игри след 1-ви октомври тази година, създателите в платформата ще получават 85% от приходите от продажби, като това се отнася за първите направени 3 милиона долара. Новото правило ще важи до края на 2023 г.

Освен това, от този месец, новите заглавия, които се присъединяват към Stadia Pro библиотеката от игри, ще получават намаление на абонаментите от 10 долара на месец. Google ще сподели 70% от тези приходи с издателите, като ще има и разделение въз основа на ангажираността на играчите. Като ключов показател, Google ще използва „session days“ схема, според която всеки отделен ден, в който потребител влезе в игра на Stadio Pro, се брои за ден на сесия. Ако някой пък играе дадено заглавие два пъти за 24 часа, то това все още ще се брои като ден на сесия.

Информацията, която изданието Engadget предава, идва от изложението Google for Gamers Summit. Освен гореспоменатите нововъведения, разработчици и издатели ще получават 10 долара за всеки потребител, който има достъп до Stadia чрез връзката Click to Play и продължава да е платен абонат на Stadia Pro след едномесечния пробен период. Идеята зад тази нова поправка е, издателите да могат да популяризират своите Stadia Pro игри навсякъде, където може да се кликне върху връзка. Програмата започва в началото на следващата година.

Все пак, може би най-примамливото разпределение на приходите идва от формулата 85% на 15% и би направило впечатление на по-малки и независими студиа. Но тези, които вече са публикували игри в Stadia, пропускат сделката. Така Google се насочва към разширяване на своето портфолио от игри, но и към привличането на нови разработчици, издатели, студиа.

За референция, Epic Games и Xbox Pc Store вземат 12% от продажбите, докато при Steam стойността възлиза на 30%.

Още от началото на годината Google започна с различни промени по своята гейминг политика. Очакваше се компанията да произвежда свои игри, но през февруари закри вътрешните си игрални студиа. Ето че сега е ясно, че Google се опитва да стабилизира чрез по-добри условия връзките си с издатели и разработчици, превръщайки платформата в стрийминг услуга на игри за заглавия от трети страни.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author