Стотици хора от цяла България и различни места по света предизвикаха физическите си възможности на 30 май и се включиха в първото издание на благотворителното спортно събитие „Предизвикай се с кауза”. Инициативата набра над 56 000 лв., които ще бъдат инвестирани в работата на фондация „Заедно в час” и каузата й за осигуряване на равен достъп до качествено образование за всяко дете.

Организатор на нестандартното събитие е именно фондация „Заедно в час”, а целта е да обедини всички, които вярват, че образованието е ценност за цялото общество, като ги провокира в рамките на един ден да изпълнят лично спортно предизвикателство. Участниците и предизвикателствата В първото „Предизвикай се с кауза” се включиха над 1000 души на различна възраст с огромно разнообразие от предизвикателства. Най-малкият участник беше едва двумесечно бебе, което подкрепи своята майка да измине 10 000 крачки за един ден. Сред останалите предизвикателства се откроиха още скачане на въже, 100 км ролкайт (кайтсърф с ролери), изгаряне на 10 000 калории за един ден, каране на колело от Дуранкулак до Бургас и от София до Шипка, 200 км в софийските паркове и много други.

Най-многобройният участник бе екипът на Nexo, основен партньор на инициативата. Експертите в дигиталните финанси извървяха еквивалента на най-високата стойност на биткойн до момента — над 64 000 крачки, а двама от тях пропътуваха на колело още общо 480 км по цялото Черноморие, за да подкрепят допълнително каузата с дарение от 10 000 лв.

Качественото образование е стабилната основа, която може да промени живота на всяко дете и да изгради увереността, че потенциалът няма граници. Споделените ни усилия и това дарение са само началото — те затвърждават ангажимента на Nexo да подкрепя активно каузата образование в България”, споделя Александър Починков, вицепрезидент „Инженеринг” в Nexo.

В събитието се включиха и други компании, които го използваха като своебразен тиймбилдинг. Сред тях са Булсатком, Viber, градските скутери BRUM, 356 Labs, MaxFit, HRS, Strypes, Neterra, XS Software и ScaleFocus. С предизвикателства се включиха и над 600 ученици от 31 училища и 19 населени места, които в продължение на шест седмици заедно с ултрамаратонеца Краси Георгиев тренираха за развиване на ценни умения като постоянство, фокус и издръжливост.

Посланиците с кауза

С лични предизвикателства и подкрепа за каузата на събитието се включиха и много популярни личности от спорта и българската култура. Сред тях са сноубордистката Александра Жекова, гимнастикът Йордан Йовчев, боксьорът Кубрат Пулев, волейболистът Владо Николов, сърфистките Мария Кинкина, Илияна Стоилова и Ели Димитрова, фитнес инструкторката Инес Субашка и ултрамаратонецът Краси Георгиев. За успеха на българските ученици се предизвикаха още актьорите Алек Алексиев, Яна Титова, Дария Симеонова, Георги Златарев, Ники Илиев, Силвия Лулчева и други.

Наградите от томболата

Допълнителен стимул за всички предизвикващи се беше и томбола за регистрирани участници, където благодарение на партньори от различни сектори бяха осигурени над 100 вдъхновяващи награди. Печелившите от томболата бяха изтеглени на 31 май, ден след „Предизвикай се с кауза”.

Всички, които се регистрираха за събитието, доказаха, че образованието е важна кауза, която може да обединява независимо от разнообразието на предизвикателствата и физическите разстояния. Радваме се, че успяхме да запалим толкова хора и да ги провокираме да се забавляват, но и да се замислят повече за значението и ролята на образованието за развитието на цялото ни общество. Надяваме се „Предизвикай се с кауза” да стане традиция и през следващите години да обедини още повече хора за успеха на българските ученици. Благодарим на всички партньори и посланици на събитието, които повярваха в идеята и ни подкрепиха с ентусиазъм, награди и разпространение на информацията за събитието”, споделя Ния Янакиева, сътрудник „Развитие и фондонабиране” в „Заедно в час”.

Освен Nexo партньори на „Предизвикай се с кауза” са още Garitage Park, Garitage Sports Center, зала „Левски София”, детска градина „Веселото Гардже”, Vlado Volley, CrossFit Vitosha, BRUM Scooters и Logiscool.

Медийни партньори на събитието са bTV, Майко мила, Под моста, Обекти, Новите родители, Лицата на града, Програмата, Go Guide, My Sofia, YouthHub, sCool media, Списание 360, Списание 8 и НПО порталът.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt