Google се опитва да изгради имиджи и да се представи като по-евтина и по-малко ограничителна опция за независими продавачи. Компанията е фокусирана върху привличането на трафик към сайтовете на продавачите, а не върху продажбата на собствена версия на продукти, както прави Amazon.

През последната година Google премахна таксите за търговци и позволи на продавачите да търгуват безплатно със своите стоки в резултатите от търсенето си. Освен това се опитва да улесни малките независими търговци да качват своя списък с продукти, за да се показват в резултатите от търсенето и да купуват реклами в Google, като се обединят с Shopify.

Но Google явно не е толкова примамлива компания за e-commerce, а в сравнение 295 милиарда долара са преминали през пазара от трети страни на Amazon през 2020 г. Количеството стоки, които хората купуват в Google, е „много малко“, каза Юзас Казюкенас, основателят на изследователската компания Marketplace Pulse.

За всички е ясно, че Amazon е част от живота на много американци. Тя стана еднакво важна за търговците и частните купувачи. Глобалният рекламен бизнес на Amazon нарасна с 30% до 17,6 милиарда долара през 2020 г., следвайки само Google и Facebook в САЩ.

Пандемията обаче принуди много магазини да преминат онлайн. Сега продавачите се оплакват и от таксите на Amazon, които могат да представляват една четвърт от всяка продажба, без да се включват разходите за реклама, и натискът да се харчат повече за успех. Търговците в Amazon нямат пряка връзка със своите клиенти, ограничавайки способността им да генерират бъдещ бизнес.

Миналата година Google привлече Бил Реди, бивш главен оперативен директор в PayPal, за да заеме нова висша длъжност и да оглави ревизията на стратегията си за пазаруване.

Три месеца след наемането на г-н Реди, Google заяви, че безплатните обяви ще се показват в основните му резултати от търсенето. Google заяви, че клиентите могат да купуват продукти директно от търговци в Google без комисионни. Google също така ще отвори платформата си за трети страни като Shopify и PayPal, за да могат продавачите да продължат да използват съществуващите си начини за управление на инвентара, поръчките и за обработката на плащания.

Партньорството с Shopify беше много значимо, защото стотици хиляди малки фирми се присъединиха към софтуерната платформа по време на пандемията.

Харли Финкелщайн, президент на Shopify, заяви, че Google и Shopify разработват нови начини за търговците да продават чрез услугите на Google, позволяващи на клиентите да купуват артикули директно в YouTube и да показват какви продукти предлагат магазините в Google Maps.

Г-н Реди даде да се разбере, че вярва, че господството на Amazon в електронната търговия представлява все още заплаха за други търговци.

Google заяви, че е увеличил броя на продавачите, които се появяват в резултатите му с 80% през 2020 г. Това, което остава неясно е дали увеличаването на броя на търговците и обявите в Google, в крайна сметка ще промени навиците за онлайн пазаруване.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt