19 април, 2024

Амбициозен, Умен, Приятелски настроен са само част от думите описващи Юра Гришко, Team Lead в Anakatech. Номиниран е от колегите си за Developer On Focus, защото е отличен професионалист като разработчик и ръководител екип.

Кого номинирате за “Developer on Focus”?

Юра Гришко – ръководител на екипа за разработване на игри в Anakatech – България.

Каква е причината за вашата номинация?

Юра заслужава да бъде разработчик на фокус заради своя уникален и успешен кариерен път, който го накара да се премести от Израел в България и да създаде нов отдел за разработка на игри.

Интересът му към разработването на игри започва на 14-годишна възраст, когато започва да произвежда малки Flash игри само за забавление. Въпреки че Юра прекарва академичните си години в изучаване на биотехнологии, той влага страстта си в темата и пише сложни програми за симулатор на живот. На 23-годишна възраст той започва своята ИТ кариера като уеб разработчик и скоро бива повишен във Full Stack Developer. На 25 години той последва страстта си и заема позицията на Game Developer.

През годините Юра разработва множество game engines, templates, pipelines, документация и др. Именно това в крайна сметка води до инициативата му да се премести в България и да създаде нов екип за разработчици на игри в Anakatech.

В началото никак не му е било лесно; сам в нова държава, нов език, нова култура както в етническо, така и в професионално отношение. Въпреки предизвикателствата, планът на Юра е успешен и новосформираният отбор през годината показа страхотни изпълнения и продуцира повече от дузина нови оригинални игри.

Опишете професионалните му качества.

Неговите професионални качества могат да бъдат разделени на две – като разработчик и като ръководител на екип.

Като разработчик, Юра е много опитен и показва много ориентиран към решения подход към всяка ситуация, пред която е изправен. Това означава, че след идентифициране на проблема, идва етап на планиране на най-доброто решение, което ще работи най-добре за настоящата ситуация – ако решението трябва да работи в дългосрочен план, решението ще бъде много методологично с планирането напред. В други случаи – мисленето “out of the box”  работи най-добре за еднократни решения, ако те служат на целта.

Като свеж ръководител на екипа, Юра все още трупа своя опит, като се учи от всяко разрешаване на конфликти, с които се сблъсква, и като се учи от изключителния персонал, който го заобикаля във фирмата.

Юра е наясно със своите по-слаби страни и е готов да се самоусъвършенства, така че компенсира липсата си на опит чрез сътрудничество с другите, отговорно вземане на решения и предаване на решенията с висока почтеност и с добър и топъл личен подход.

Разкажете ни малко повече за него като човек.

Освен отличен професионалист, Юра е топъл позитивен човек, който винаги има време да обърне внимание на другите и да помогне. Той е силно мотивиран и се опитва да мотивира другите чрез собствен пример. Освен това Юра не харесва терминологията да бъде „мениджър“ на екип и предпочита терминологията на „ръководител“ на екипа, защото предполага водене на екипа, като показва най-добрите практики от себе си и дава пример за това.

Можете ли да опишете как протича типичният му ден?

Събуждане в 7:05 или 8:00 – в зависимост от това дали е планирана кратка тренировка за сутринта.

9:00 – Подходящо време е да завърши закуската и да започне да четете пощата (и да отговори, ако е необходимо) и да се запознае с предстоящия ден.

10:45 – ежедневна сутрешна среща

11:00 – започва с най-неотложните задачи – обикновено те са да се разследват и отстраняват новооткрити грешки и пускат актуални корекции, ако е необходимо.

12:00 – обедна почивка, която може да се измести значително

13:00 до 16:00 – повечето срещи се случват тук – те са предимно едно от следните:

  • Начални стартове на играта преди QA или разработка и друга среща, специфична за играта
  • Преглеждане с всеки член на екипа напредъка и планиране напред
  • 1 на 1 с член на екипа, за решаване на всякакви предизвикателства
  • Срещи на екипа
  • Срещи за сътрудничество за споделяне на общи практики за подобряване на работата за развитие между различните отдели
  • Планиране
  • И още…

16:00 – работа по останалите задачи и общото време за разработка

19:00 – край на деня, въпреки че понякога се работи повече преди сън между 22:00 и 24:00

С какви предизвикателства се сблъсква? По какви проекти работи?

Основното му предизвикателство е преместването в България и създаването на нов екип за разработка на игри. Преместването не е лесна задача, първо защото оставяте всичко след себе си: семейство, приятели, апартамент, по-голямата част от притежанията си, а след това след преместването придобивате всичко наново, изправяте се пред непримиримата българска бюрокрация, научавате нов език и се опитвате да намерите място за себе си.

Междувременно Юра също трябваше да сформира нов отдел за разработване на игри, да намери и интервюира нови хора, да ги вкара в компанията, да ги научи как да произвеждат игри, да изслуша техните нужди и да осигури неговата подкрепа към тях.

Случва ли се понякога той да помага на колегите си при изпълнението на техните задачи?

Това се случва през цялото време. Юра се премести в България, за да създаде нов екип за разработване на игри, за да сподели своя опит, знания и най-добри практики. По този начин Юра се утвърди като основна цел за всеки, който да поиска помощ и съвет, не само за преките си съотборници, но и за колеги от други отдели, от Art, Product, QA до NOC и CRM.

Ако трябва да го опишете само с 3 думи, какви биха били те?

Амбициозен, Умен, Приятелски настроен

Участва ли в инициативите на компанията? Какви са те? Стартирал ли е свои собствени инициативи?

Да, много от тях.

След като завърши създаването на нов отдел за разработване на игри в България, той настоя да се създадат други инициативи. Подобна инициатива за подмяна на ръчното тестване на игрите с advanced Automation tools.

Повече оптимизации на производствена работа.Освен това Юра стартира свой собствен Game Jam, за да могат разработчиците да имат възможност да подобрят своите умения и да се забавляват.

Какви са хобитата му?

Той е много креативен човек. Освен че прави игри, той също обича да създава някои малки проекти, на ръка или с помощта на своя 3D принтер и интегриране на Arduino в тях. Също така креативността му се изразява и със страстта му към рисуване, полупрофесионална фотография и видеография.

Друга негова страст е биологията и природата. Освен редовните му пътувания сред природата, Юра се занимава с доброволческа дейност в продължение на две години в болница за диви животни. По време на тази дейност той помага на стотици животни да се възстановят и да се върнат в дивата природа.

Каква музика слуша? Как обича да се забавлява?

Юра обича много да слуша музика. Когато прави нещо през това време видът музика зависи много от дейността, която прави. За кодиране и работа най-добрите са саундтраци от игри, те са проектирани да бъдат фонова музика и да създават усещането, че напредваме добре, като същевременно не съдържат текстове, които могат да се бъркат в главата ви, докато кодирате.

За тренировки и спортни дейности се слуша по-модерна музика и ремикси с по-висок битрейт, които напомпват мотивацията.

И последно, само за да се насладите на музиката, можете да намерите музика от всички 70-те, 80-те, 90-те и повече …

Харесват ли му гейминга?

Като разработчик на игри, естествено че трябва да бъдете запалени по игрите!

Юра не е изключение. Той обича не само да играе игри, но и да се опитва да разбере как се правят някои игри, да гледа канали за съдържание на игрови дизайн и да се опита да разработи свои собствени малки игри. Наскоро Юра стартира свой собствен Game Jam  с колегите му както в Израел, така и в България.

Малко от неговите предложения за игри са: Faster Than Light (2012), Papers Please (2013), Spelunky 1/2 (2008/2020), The Witcher 3 (2015)

Какво предпочита – Android или iOS и защо?

Като краен потребител и двете платформи са напълно добре по отношение на потребителското си изживяване. Като разработчик, малко лично предпочитание е да използва Android по отношение на това, колко лесно се отстраняват грешки.

Кои са езиците за програмиране, които той използва? Кои са тези, които той предпочита?

Кодирането на Юра на „Майчин език“ е на „C#“, но през последните няколко години като по-ориентирано към предния край развитие той премина към JavaScript и наскоро към TypeScript като комбинирана сила на JavaScript и OOP.

Езикът за кодиране не е толкова важен, колкото вътрешната логика, архитектура и крайният резултат.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,