18 април, 2024

Кирил Крантев е Head of Cloud Operations Center Sofia, Technology & Innovation в SAP Labs Bulgaria. Допитвайки се до него, разбираме кои са важните качества и принципи, които един лидер трябва да притежава. 

Какво е усещането да сте сред водещите в класацията на DevStyleR за ТОП Мениджър?

Усещането е хубаво и засипва с повече желание и амбиция за работа. Честно казано, силно се надявам, че тези резултати са на базата на искреното мнение на хората, с които работя и оценката идва предимно от тях.

Кои са задължителните качества, които един специалист във Вашата професия трябва да притежава?

Независимо от позицията има умения, които аз много уважавам и наричам трансферируеми. Те ще помогнат независимо от позицията на човек и независимо от компанията. За пример – управление на времето, приоритизация, планиране, водене на проект, презентационни и комуникационни умения, емоционална интелигентност и т.н. Техническите умения са важни, но те са използваеми в много по-тесен спектър.
Аз съм бил програмист около 8, 9 години, но в сегашната ми позиция придобитите технически умения не са трансферируеми. Това имам предвид. Колкото до това, кое е важно за моята работа като лидер и мениджър,
който комуникира с хора често, то бих казал смирението. Може да звучи банално, но то е много важно в трудните ситуация. Ако имаш смирение, можеш да погледнеш в себе си за причина и за това какво да промениш, преди да гледаш навън, и да търсиш оправдания. Човек трябва много добре да се познава като лидер – защо върши тази работа и каква е неговата мисия. По този начин ще има и по-лесна комуникация. Разбира се, необходими са и малко по-твърди умения – управление на промяната, стратегическо мислене и по какъв начин то да се преведе разбираемо на хората. Постоянна любознателност, желание да се учи, кураж и лична отговорност.

Имате ли златно правило, което прилагате в работата си?

Честно казано, имам три. Първото е – хората преди бизнеса. Разбира се, трябва да се наблюдава да няма злоупотреби, но това за мен е златно правило номер едно. Второто е, че без добър и сработен екип няма добър успех. Трябва да се работи в насока, в която да имаме открита комуникация, критична обратна връзка без притеснение – подкрепяща, но и взаимоизискваща култура при комуникацията между хората. Третото правило е добре разпределените роли и отговорности, защото това помага да бъдем по-подредени и намалява стреса на хората.

Кои са най-добрите начини за справяне с предизвикателствата?

Всичко зависи от хората и самите мен винаги ми е помагала силната воля, която да си налагаме. Също така и умението на дисциплина. Позитивно мислене и енергия, която да събираме в себе си и да излъчваме навън. Необходим е кураж, а същевременно не трябва да присъства страхът от провала. Разбира се, необходими са и добро планиране и преценяване на последствията. Но определено хората трябва да вярват на интуицията си.

Съвет към стартиращите във Вашата професия? Как се става успешен в ИТ сектора?

Желание за постоянно учене – любознателност. Техническите умения са важни, но е от значение и четенето на не техническа литература. Също така трябва да се излиза от зоната на комфорта и да се търсят предизвикателства, които да ни изкарат от ежедневните задължения. Така винаги ще правим една допълнителна стъпка, което е само и единствено от полза. Бих посъветвал хората да се научат да мислят, така че да прекарват всеки процес през собственото си мислене и перспектива, вместо да използват готов шаблон. Съветвам хората да намерят баланса между всичките си познания – технически, теоретични, меки умения и т.н.

Какво си пожелавате в професионален план за годината?

Много поводи за усмивки. Здравето е на първо място, но колкото повече поводи за усмивки и искрен хилеж има в мен, в семейството ми, в екипа и организацията, толкова по-добре за нивото на допамин и серотонин.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author