27 септември, 2022

DataArt отчете рекордно високи приходи от 181 млн. долара за изминалата 2020 г. 

Въпреки затрудненията, породени от пандемията с Covid-19 и рязкото намаляване на търсенето на услуги в някои сектори, DataArt успява да постигне общ ръст на приходите от 15% спрямо предходната година, като същевременно да запази планирания 10% марж.

От компанията споделиха, че са привлечени над 150 нови клиента, а  генерираните приходи в следствие на тези нови партньорства са в размер на 21,8 млн. долара.

През изминалата година DataArt не само запазва цялата си работна сила от над 3500 служители, но и разширява екипа си с повече от 700 нови професионалисти.

“Значителният устойчив растеж произтича от затвърждаването на позициите на компанията в индустрии като туризма, финансовата сфера, здравеопазването, търговията и др.”, се казва в официално прессъобщение от DataArt. 

В областта на финансите DataArt успява да привлече 29 нови клиента през 2020 г. и да затвърди позициите си като доставчик на решения за капиталовите пазари, борси, банки и мениджъри на активи. Основните области на сътрудничество в сектора през изминалата година включват миграция в облака и модернизация на системите, Cloud базирано управление на данни, front-end модернизация, разработване на иновативни цифрови инструменти и др.

Сред новите клиенти на DataArt в сферата на финансите за изминалата година са OpenFin и Beacon – водещите технологични платформи във финансовия сектор.

Изминалата година демонстрира важността на дигитализацията за бизнесите, опериращи в сферата на търговията. Основните тенденции в тази област, които DataArt отчита, са свързани с повишен интерес към персонализираните системи за управление на складове (WMS), разработване на иновативни решения за доставка, взаимодействие чрез виртуални асистенти и обогатена реалност.

През 2020 г. DataArt затвърди ключовото си партньорство с Ocado Technology и отчете успешно сътрудничество с други лидери в сектора на търговията като Unilever, Metro Markets и Rappi.

Въпреки че туристическият сектор бе силно засегнат в резултат на  Covid-19, дивизията на DataArt, посветена на туристическата сфера, завърши годината без сериозни сътресения, отчитайки само 20% спад в приходите спрямо 60% среден спад за бранша.

Технологиите се оказаха ключови за туристическите компании, които все по-активно залагат на онлайн и мобилни продажби, автоматизация и гъвкава облачна инфраструктура. 

През настоящата година DataArt планира да разшири дългогодишните си партньорства с лидери в индустрията като Sabre и AWS, както и да инвестира в развитието на DataArt Travel Advisory Partner Network.

През 2020 г. DataArt отчете 51% увеличение на приходите и за дивизията, посветена на здравеопазването, и успя да привлече 25 нови клиента. Голяма част от този растеж се дължи на изграждането на решения, които да са от полза както за крайните потребители, така и за индустрията чрез справянето с предизвикателствата, свързани с пандемията и социалното дистанциране.

Компанията отчита повишен интерес към решения, свързани с телемедицината, виртуалната ангажираност на пациентите, проследяването на контактни лица, виртуалните клинични изпитвания, технологии, свързани със спортни занимания в домашни условия и др.

В сектора на здравеопазването DataArt продължава успешното си сътрудничество с компании като Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud и InterSystems.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,