7 октомври, 2022

Българска компания създаде успешен продукт, който за кратко постигна международен пробив в конкурентния сектор на музикалната техника. Става въпрос за новия български усилвател за китара Дуло, който от тази година вече се предлага от една от най-големите онлайн платформи за музикални инструменти в Европа (Thomann.de). Той, както и компонентите за него, е разработен изцяло у нас. Името пък е вдъхновено от едноименната българска династия.

Кайро Аудио (Kyro Audio) е нов бранд, основан през 2020 г. от инженерите Емил Кирилов и Георги Кирчев. Първоначално той е страничен проект, който успешно съчетава основния им бизнес – разработката на електронни устройства и хобито им – музиката.

Години наред двамата работят като аутсорсинг инженери, създавайки десетки продукти основно за чуждестранни компании, като някои от тях вече се представят изключително добре на пазара. Въпреки че успяват да съберат около себе си качествен екип, за съжаление опитите им да привлекат чужди компании, които да направят инвестиции и да произвеждат своите изделия у нас, остават неуспешни. Така те решават паралелно с основния си бизнес да започнат работа по създаването на собствени продукти.

Идва и идеята да проектират висококачествен усилвател за китара, който да удовлетвори нуждата от мобилност на музикантите в наши дни. Създавайки прототип, те решават да внедрят и български мотиви и да преплетат българската история в продуктовата линия. В средата на усилвателя е поставен символа на династията Дуло, а под името на бранда може да се види надписът “Built in Bulgaria”.

Дизайнът на устройството е възприет много позитивно в Западна Европа и САЩ, които са и основните целеви пазари.

Емил и Георги решават да направят лимитирана серия, която да обявят за предварителна продажба и да им даде възможност да съберат първоначалния капитал, необходим за производство, от самите клиенти, които желаят продукта.

След успехът със създаването на серията и преминаването през производствените и административни предизвикателства, екипът привлича вниманието на големи играчи в бизнеса и получават предложение от един от най-големите дистрибутори на музикални инструменти в Европа.

През януари Емил и екипът му финализират сделката и изпращат първата поръчка в началото на февруари. Само за една седмица усилвателят се позиционира от почти последното 55-то място, на 38-мо място по популярност в платформата.

На 27 март той ще бъде демонстриран и на изложението за музикални инструменти Българска Музикална Работилница (https://www.facebook.com/events/1824700064348271). На това събитие Кайро ще покажат и новите си продукти. Входът е свободен, а посетителите ги очакват големи награди.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,