25 април, 2024

Пламен Тошев е управляващ директор на Acronis България. С повече от 14 години опит в софтуерната индустрия, той има значителен брой успешно реализирани проекти и широк набор от управленски умения. Негова е и отговорността за разширяване присъствието на Acronis на българския пазар и развитието на новосъздадения развоен център тук.

Г-н Тошев, Вие сте обвързан с българския офис на Акронис, още от създаването му през 2018 г. Как протече стъпването на компанията в България и как изглеждаше тогава българската ИТ сцена?

Акронис разглеждаше варианти за отварянето на европейски развоен център от няколко години и България беше една от опциите. Тогава бях собственик на Т-Софт, аутсорсинг компания, която си партнираше с Акронис повече от 5 години. Съвсем естествено качеството на българските ИТ специалисти, членството в Европейския съюз и данъчната система бяха оставили София като един от финалните претенденти за новия офис. Партньорството с Т-Софт тогава със сигурност изигра също съществена роля в избора, тъй като имаше екип, върху който подобен център да започне изграждане. След решението за придобиване на Т-Софт ни отне около 6 месеца да подготвим дейността и да стартираме плановете за развитие на офиса. Тогава, както и сега основното предизвикателство пред фирмите е липсата на достатъчно специалисти.

Изминаха две години от създаването на Акронис България. Как бихте определили прогресa на компанията оттогава?

Чисто формално като растеж мисля, че цифрите са добри – от 20 до 300 за 2 години. В допълнение смятам, че Акронис успя бързо да се справи с адаптацията и в резултат да се включим активно в множество инициативи за подобряване на средата. В това число са презентации в различни технологични групи, ИТ курсове в университети и дори организиране на нова технологична конференция – Acronis Cyber Protection Developer’s Conference.

Каква е важността на българския офис за световните операции на Акронис?

Тя става все по-голяма с всеки изминал ден. В момента в София се работи по различни компоненти на всички продукти на компанията. Също така се извършват значителна част от дейностите свързани с разработка, поддръжка, продажби и маркетинг на тези решения. Нашите ИТ специалисти придобиват знания по целия цикъл на производството на софтуерни продукти. Акронис е една от малкото фирми в София, в която се дава възможност не просто да работят по поддръжката на една или друга функция, а да бъдат съществена част от създаването на нови решения от световна класа.

В българския R&D център работят над 300 служители, а знаем че през 2018-та година сте стартирали с 20 човека. Каква е формулата за успешното привличане на талант и същевременно на задържането му в компанията, в условията на сериозна конкуренция на пазара на труда?

България се развива с бързи темпове от една типична аутсорсинг дестинация към място за създаване на световни продукти. Смятам, че все повече специалисти се мотивират не само от заплатата, която една фирма предлага, но в по-голяма степен от възможностите за учене и участие в разработката на нови технологии и решения. Акронис предлага именно това.

Цялото интервю с Пламен Тошев предстои да излезе в ЧАСТ II на специалното издание “ТОП Софтуерните Компании”, за което можете да се абонирате безплатно. 

    Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    Author