6 октомври, 2022

Все по-често ще започваме да говорим за самоуправляващите се автомобили, чиито прогрес в последните години е забележителен и от ден на ден идеята за тях се проектира все по-силно в реалността. Ето, че в китайския град Шенжен бяха демонстрирани автономни таксита, които дори нямат резервен шофьор в случай, че нещо се обърка. Компанията производител е AutoX и се похвалиха, че са първият играч на пазара с изцяло автономно постижение.

Това е важно за тази индустрия, тъй като до този момент компаниите, произвеждащи автономни превозни средства, бяха задължени да имат шофьор за безопасност вътре. Но нещата вече стоят по различен начин. В Шенжен всички 25 автомобила на AutoX изключват резервния шофьор, а компанията се е фокусирала основно върху централната част на града. Във видеото с демонстрация може да се види, че колата е изключително интелигентна и спазва задължителните мерки за безопасност на пътя. Например, заобикаля пешеходци, товарни камиони, отклонява се от потенциалните опасности, а дори може да извършва и обратен завой.

Това е мечта,” споделя изпълнителният директор на AutoX Джиансион Сяо. “След като толкова много труд бе вложен за толкова много години, най-накрая стигнахме до точката на достатъчно зрялата технология. Вече се чувстваме уверени в премахването на шофьора за безопасност”. Компанията успешно си е извоювала правото да премахне наложителното присъствие на човек, след значителни подобрения по софтуера и хардуера си. За пример, над 100 превозни средства на компанията обикалят и извършват услуги, но освен това събират данни и пътна информация. “Софтуерът за изкуствен интелект е по-добър сега,” споделя Сяо.

Докато други световни компании също правят своите планове и се развиват в сферата с автономното превозване, то AutoX цели в близката година да се разшири до цели 10 китайски града. За момента автомобилите на AutoX могат да се използват в Шенжен, Шанхай и Ухан.

Последното одобрение от страна на местните китайски власти идва след 6 месечни тестове и експерименти. Сяо определя китайската култура на шофиране като “много по-различна и агресивна” от тази в САЩ и споделя, че е било истинско предизвикателство да бъде адаптиран изкуственият интелект към местното шофиране.

Според проучване на McKinsey, Китай е потенциален лидер на пазара на автономните автомобили, като се очаква до 2040 г. да се генерират около 1.1 трилиона долара от автономни услуги. Все пак, това ще отнеме още време и според Сяо са необходими около още 5 години преди автономните таксита да се превърнат в норма в Китай.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,