20 февруари, 2024

Милен Янкулов е Маркетинг Мениджър на Ontotext от 4 години. Той притежава магистърска степен по маркетинг и търговия и богат опит както в традиционните, така и в дигиталните маркетингови комуникации. Габриела Андреева е Старши HR партньор в Ontotext, с дългогодишен опит в сферата на човешките ресурси и ИТ сектора, а ето каква е тяхната представа за успешните екипи и добрите бизнес  модели.

Какво се крие зад дефиницията “ТОП Софтуерна Компания”?

Милен Янкулов: Това е компания, за която може да се каже, че прави работещи софтуерни продукти или услуги и дава стойност на своите клиенти. ТОП софтуерна компания е притегателен център за работа за добри специалисти, където културата и условията за работа са атрактивни. Работещите в Топ софтуерна компания знаят, че могат да развият своя потенциал и техните идеи ще бъдат оценени.

Какво определя една компания от софтуерния бранш, като успешна?

Милен Янкулов: Успешната софтуерна компания е печеливша. В нея се работи по иновативни проекти, с взискателни клиенти, които променят бизнес моделите си. Компанията е успешна, когато е адаптивна към изискванията на клиентите и пазара.

Може ли в България да се развива успешен бизнес? Защо? Какви са плюсовете и минусите?

Милен Янкулов: В България се развива успешен IT бизнес – много Български компании успешно изнасят софтуерни продукти и услуги на световния пазар, работейки по проекти за големи международни организации, и конкурирайки се успешно с гиганти като Google, Microsoft и IBM. Някои от причините са традициите и доброто образование за инженерни и математически профили в гимназиите и университетите. Трябва да отчетем и внесеният IT опит от глобалните софтуерни компании, които имат клонове в България. Плюсовете са увеличеното търсене на IT специалисти, създаването на възможности за професионално развитие на много млади хора и ултимативно – увеличаване на доходите на една немалка част от работна сила. Минусите са в това, че заради мащаба на операциите си, големите международни компании обират каймака от квалифицирани кадри. Това намалява шанса на малки, но гъвкави софтуерни компании да намерят своите таланти. Мащабът на потенциалния пазар за софтуерни продукти в България е малък и така продуктите, създадени от български софтуерни компании не намират реализация в страната ни.

Цялото интервю с Милен Янкулов и Габриела Андреева предстои да излезе в специалното издание на DevStyleR „ТОП Софтуерните Компании“, за което можете да се абонирате безплатно. 

    Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    Author