Независимо на кой футболен отбор сте поддръжник, няма как да не се впечатлите от новия стадион на Тотнъм Хотспър, който е факт от април 2019 г. „Шпорите“ – един от най-добрите футболни клубове в английската висша лига, изграждат свръхмодерен стадион с авангардни технологии, за да зарадват феновете си и същевременно да увеличат максимално собствения си бизнес успех. Новият интелигентен стадион е дигитален във всяко едно отношение – от вградената инфраструктура, която включва охрана, билети, продажби, надписи и излъчване, до свързаното изживяване от следващо поколение за феновете. В основата на подобреното и персонализирано клиентско преживяване са консултантските услуги на HPE Pointnext и решенията на Aruba Mobile First.
Заданието в началото на проекта е повече от амбициозно – да се построи най съвременния в технологично отношение стадион в света с уникално изживяване за феновете, и резултатът е налице. Освен липсата на опашки и невероятните халби за бира, които се пълнят отдолу, едно от първите нововъдения, които феновете забелязват, е качеството и достъпността на безплатната безжична мрежа. На новия стадион на „шпорите“ е осигурено 100% Wi-Fi покритие чрез 1641 Wi-Fi точки за достъп от HPE Aruba. Безжичната мрежа с висока плътност на покритие е възможна, благодарение на иновативната архитектура „Pico cell“, при която Wi-Fi точките за достъп са монтирани под седалките и така се осигурява високоефективна връзка за всичките 62 062 фена на стадиона.
„HPE е стратегически технологичен партньор, осигуряващ сигурна свързаност, жизненоважна за оптималното опериране на всички процеси на стадиона“, казва Виржиния Недева, мениджър Бизнес развитие за Aruba, компания на Hewlett Packard Enterprise в България. „Това включва инфраструктурата на основната кабелна мрежа, чрез която функционират критични услуги като видеонаблюдение, системи за управление на сгради, аудио-визуални системи, продажба на билети и много други …“, допълва тя.
Технологията е в основата на изживяването на феновете, залегнала във визията за стадиона – публиката да се потопи в една различна атмосфера. Дисплеи с голям екран, аудио системи, умни търговски обекти, цифрови табели, системи за достъп и т.н., всички са свързани през мрежата.
Не е тайна, че освежаващите напитки са важен елемент в спорта, поради което на стадиона има 65 обекта за храни и напитки, включително собствена микропивоварна и отличена със звезди на Мишлен кухня. Това стимулира публиката и предоставя безброй възможности за прекарване на повече време на стадиона. Инсталирани са 700 HPE Bluetooth beacons (бийкъни), които, заедно с приложението на „шпорите“ ‘Official Spurs App’, предоставят услуги за установяване на местоположение, а именно – помага на феновете бързо да се ориентират към барове, ресторанти, търговски обекти наред с други интересни функции. Освен това улеснява свързването и срещите с приятели в публиката.
Бийкън технологията помага и на ръководството на стадиона да оптимизира и персонализира изживяването на феновете, като събира данни за натовареността в реално време. Например, ако в „The Goal Line Bar” на Южната трибуна, считан за най дългия в Европа бар със своите 65 метра, има струпване на фенове, оперативният персонал ще го засече и ще изпрати допълнително служители. Също така, ако опашката за една тоалетна е много по-голяма в сравнение с останалите, персоналът може да насочи запалянковците към алтернативи чрез умните дисплеи на стадиона и известията в приложението. По-краткият престой по опашки дава много по-добро изживяване за феновете.
Използването и анализирането на данни от интелигентната периферия в реално време по такъв начин променя правилата на играта по отношение на ефективното провеждане на спортни и развлекателни мероприятия. Освен че предоставя на оперативния екип на
Тотнъм Хотспър информация за публиката в реално време, данните се анализират в детайли след всеки мач. Например, чрез проследяване на историческите данни за потока на движение, клубът може да идентифицира пикови часове и местоположения, така че да съобрази броя на персонала със съответното търсене. Ефективността на търговските обекти спрямо футбола може да бъде по-добре разбрана и възможностите за приходи да бъдат оптимизирани чрез планиране и проактивни съобщения на база интереси.