По време на онлайн дискусията “ТОП Софтуерните Компании”, панелистите бяха попитани от аудиторията, какви са тактиките, които се прилагат за задържане на служителите в една компания? Ето и какво отговориха Борислав Борисов от UltraPlay и Ивайло Янев от Bosch.IO.
“Според мен тактическата цел е една – всички се стремим да ангажираме служителите с компанията и работата. Важно е да имаш хора, които искат да бъдат част от екипа ти. Самата реализация обаче, варира от контекста на компанията. За пример, UltraPlay е компания със 70 човека. Не можем да се сравняваме с BULPROS, където работят стотици души. Поради тази причина, нашата тактика е да инвестираме много в подбор и работодателска марка, за да може да позволим на кандидатите да попаднат в една среда, в която да се чувстват добре,” сподели Борислав Борисов, Head Of Human Resources в UltraPlay.
По темата се включи и Ивайло Янев, Digital Engagement & Corporate Communications Manager в Bosch.IO, който сподели, че всяка една адекватна компания винаги има предвид своята култура, когато наема хора.
“Освен добри професионалисти, те трябва да са добре подбрани, за да паснат добре с фирмената култура и да се чувстват себе си, докато са на работа. Самото задържане на служители, поне за мен, идва от гъвкавостта на една компания да предложи израстване и кариерно развитие в нейните рамки, но същевременно да осигури и спокойствие, и сигурност на тези, които са там, за да вършат работа. Гъвкавостта на ТОП компаниите е ключовият фактор за задържане на добрите професионалисти,” сподели Ивайло Янев.