19 април, 2024

Множество служители в различните ИТ компании са изградили статут на ценни кадри за екипите, в които работят, но все пак съществува ли разграничение между тях и ТОП специалистите, и достатъчно ли е технологичното обучение да изгради добри технологични специалисти? Ето какво отговориха участниците Светлин Наков и Маргарита Наумова, по време на онлайн дискусията на DevStyleRПътят нагоре: Академиите по програмиране и ИТ”.

Не можеш да се събудиш и да си кажеш “от днес съм добър служител”. Дори и моделът на професионалните обучителни центрове, в който се учи много интензивно, то пак няма как да преминеш няколко стъпала наведнъж. Поради тази причина се изисква време, упоритост и това да имаш идея как искаш да се случат нещата. Визията за себе си е много важна и трябва да се следва. Но е необходимо и търпение. Питали са ме такъв въпрос и за консултантството, като там е важно да умееш да работиш с хора, да разбираш и да слушаш. ТОП служител се става, не защото го искаш и имаш такава идея, а защото всеки ден работиш упорито и следваш целите си. Обучението е само част от това. Преди време, визията ми бе, че не можеш да станеш консултант, или поне не пълноценен, ако не знаеш достатъчно за продукта. Целта не е да усещаш, че си ТОП, а да усещаш, че правиш нещата добре,” сподели Маргарита Наумова, Founder и CEO на Inspirit.

Технологии, комуникации и дисциплина са много важни звена според Наумова. Тя заяви, че наистина в днешно време се предлагат много източници, от които да учиш, но не можеш да прочетеш всичко и трябва да имаш приоритети.

Да кажем, една от стъпките е да завършиши дадения университет, но след това идват нещата, които трябва да правиш всеки ден в професионалния си път. Същевременно е важна и компанията – трябва да се чувстваш на правилното място, за да постигнеш целите си. В противен случай, може компанията да постигне своите, но не и ти. Нещата са комплексни и определено не трябва да се опира само до обучението,” завърши Наумова.

Светлин Наков, Co-Founder, Innovation и Inspiration Manager на SoftUni, също се включи по въпроса, като заяви, че добър професионалист се става с “много бачкане” и “постоянно посвещение на това, което си захванал”.

Независимо дали ще ставаш готвач или добър ИТ инженер, то трябва много работа. Именно това различава добрия от посредствения. Вторият просто ходи на работа, защото му плащат. Добрият от друга страна ври и кипи в това нещо. Прибира се и търси начин да се развива още и още. Поради тази причина много често се случва човек с една година опит да надмине такъв с пет години, защото постоянно чете и е на компютъра непрестанно,” сподели Светлин Наков.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author