Rakuten Viber, приложението за комуникация, празнува десетилетие от своето съществуване, като обяви развитието си и във финтех сферата с лансирането на плащания през чатботове (Chatbot Payments). Потребителите ще могат да използват платформата за закупуване на стоки и услуги, плащайки чрез Google Pay или друг мобилен портфейл директно във Viber. Украйна ще бъде първата страна, в която услугата ще бъде представена тази година, а през 2021, Viber планира да я лансира и в други пазари.
С разрастването и развитието на социалните мрежи и платформите за комуникация, потребителите започват да търсят все повече допълнителни функции, отвъд емотиконите, GIF-овете и видео разговорите. Защо е нужно да използваме 20 различни приложения за социални медии, плащания и доставка на храна, освен петте приложения за съобщения, които вече имаме инсталирани?
Още през 2017 г. 64% от поколението на милениълите изрази интерес към P2P (peer-2-peer) безконтактни плащания и в приложенията за комуникация. От тогава този процент постоянно нараства, като пандемията от COVID-19 ускори нуждата от решения, които да помагат на потребителя, да прави почти всичко дистанционно. Viber разширява функционалностите си в сферата на финтех и комуналните услуги с дебют на безконтактните дигитални плащания, с пълна защита за потребителите. Новата услуга за плащания в чатботове на Viber позволява купуването на продукти и плащания към търговци сигурно и директно чрез техните оторизирани чатботове.
Ако банката на потребителя позволява, единственото, което трябва да направи той е да добави дебитна или кредитна карта към своя мобилен портфейл по подразбиране и опцията за плащане става достъпна за всеки чатбот, изграден в интерфейса за програмиране (API) на Viber. От страна на бизнеса, търговците, които искат да приемат плащания, просто се свързват с доставчик на платежни услуги, поддържащ този вид плащания, създават чатбот във Viber и активират плащанията в него.
Повече информация можете да прочетете на официалния сайт на Viber.