Компаниите Facebook и Google са редовно обвинявани с участието им в проблема с фалшивите новини, но почти никога не се говори за решенията, които взимат като превенция. Ето, че днес един от най-известните изпълнителни директори на света, Сундар Пичай, написа в блога на Google за намеренията на компанията да инвестира 1 милиард долара в партньорства с различни издатели на медии по света, като създаде изцяло нова платформа – Google News Showcase. Целта е, компанията да се увери, че потребителите достигат до висококачествена информация и журналистика.

Един от най-трайните спомени от детството ми е да чакам баща ми и дядо ми да довършват вестника на закуска всяка сутрин, за да мога да получа най-новите заглавия, особено в спортния раздел. И до днес баща ми все още ми пише, когато види нещо интересно в новините… което е много! Винаги съм ценял качествената журналистика и съм вярвал, че динамичната индустрия за новини е от решаващо значение за функциониращото демократично общество,” написа Сундар Пичай в блога на Google.

Мисията на Google е да организира световната информация и да я направи универсално достъпна и полезна. Компанията е сериозен фактор в световното новинарство и благодарение на нея всеки месец се генерират 24 милиарда посещения на новинарски сайтове. Но този финансов ангажимент, най-големият до момента, пише Пичай, ще плати на издателите да създават и организират висококачествено съдържание за различен вид онлайн новини.

Google News Showcase е нов продукт, който ще бъде от полза както за издателите, така и за читателите. Той ще даде по-добра представа за важните истории и в процеса помага на издателите да развият по-дълбоки взаимоотношения със своята аудитория”.

News Showcase е съставен от сюжетни панели, които първоначално ще се появят в Google News на Android. Продуктът ще стартира скоро и в Google News на iOS. Панелите дават възможността на издателите да опаковат историите, появяващи се в новинарските продукти на Google. Така се осигурява по-задълбочено разказване на истории и повече контекст чрез функции като хронология, булети и свързани статии. Ще има и компоненти като видео, аудио и ежедневни брифинги.

Пичай казва, че подходът се различава от другите новинарски продукти на Google, тъй всичко опира до редакционния избор – издателите ще решават кои истории да покажат на читателите и как да ги представят. Разпространението започва още днес в Бразилия и Германия, но ще се разшири през идните месеци.

Google News Showcase вече си партнира с водещи издатели в Германия, Бразилия, Аржентина, Канада, Великобритания и Австралия, като става въпрос за големи медии като Der Spiegel, Stern, Die Zeit, Folha de S. Paulo, Band, Infobae и др.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt