Приложения, платформи, социални медии и онлайн игри, които най-масово таргетират децата, ще трябва да поставят поверителността на данните на първо място. Това решение бе взето във Великобритания от техния Information Commissioner’s Office, като различните компании ще разполагат с 12 месеца, в които да приложат новите правила. В противен случай ще трябва да изплатят сериозни глоби, наложени от Комисията.

Комисарят по информацията Елизабет Дънам е непреклонима за въвеждането на предстоящите правила, като отхвърля всякакви спекулативни и скептични въпроси в стил “дали това ще промени нещо”. За нея, най-важна е закрилата на децата онлайн.

След едно поколение всички ще са изумени от това, че досега въобще не е имало специфична регулация, която да закриля децата онлайн. Тогава, това ще е толкова нормално, колкото и да си сложиш колан в колата,” коментира Дънам. “Това решение красноречиво дава да се разбере, че онлайн, децата не са като възрастните и техните данни имат нужда от по-голямо предпазване”.

Дънам дори предлага помощ и съдействие от страна на Комисията, за всички по-малки бизнеси, които срещат затруднения с приемането на резолюцията. А какво гласи тя?

  • В разработката и дизайна на онлайн услуги, на първо място трябва да се взема предвид това, което е най-добре за децата.
  • Високите нива на поверителност трябва да се прилагат по подразбиране.
  • Трябва да се събира и обработва минимално количество данни.
  • Данните на децата не трябва да бъдат споделяни, освен ако няма крайно необходима причина за това.
  • Личните данни на децата не трябва да бъдат използвани по начини, които застрашават тяхното благосъстояние.
  • Географското местонахождение трябва да бъде изключено по подразбиране.

Други, които трябва да се съобразят с резолюцията са образователни уебсайтове и стрийминг услуги, които използват, анализират и профилират детските данни, както и производителите на играчки.

Комисията има властта да глобява нарушителите с до 4% от техния глобален оборот, ако нарушат правилата, като това не идва изненадващо, тъй като от Information Commissioner’s Office и преди са споменавали за предстоящите по-строги мерки.

През миналата година, YouTube бе глобен със 170 милиона долара, поради причината, че платформата е събирала данни от деца под 13 годишна възраст. На всичкото отгоре, това става и без съгласието на родителите.

Анди Бъроуз, начело на политиката за онлайн безопасност на деца, заяви, че се надява новата резолюция да принуди компаниите на преосмисляне на съдържанието, което предлагат.

Технологичните фирми имат една година да се подготвят за тази трансформация и в този период ще могат да помислят по-сериозно върху щетите, които онлайн пространството може да създаде. Така, те няма да имат извинение за това, че излагат децата на риск. За първи път социалните мрежи и платформи ще имат законово задължение да преоценят техните сайтове за съдържание, включващо рискове от наличие на сексуално насилие или самонараняване,” сподели Бъроуз.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt