Много компании наемат HR агенции за намиране на кандидати и много кандидати се явяват на интервюта за работа през такива агенции. В случая, HR агенцията е модератор в комуникацията и тя трябва да се погрижи и двете страни да са доволни от представянето. Разбира се, тя печели ако компанията реши да наеме дадения кандидат. Какви обаче са особеностите, разбираме от специалистите, участници в онлайн дискусията на DevStyleR “How to keep software developers happy”?

“Ние специално работим с HR-ите в компаниите, така че да затвърдим добрата ефективност и да се постараем служителите да останат от страната на “щастливия бряг”, така да се каже. Това означава, че когато те имат някакъв проблем, могат да ни се обадят, а ние да им дадем някои професионални съвети, чрез които да им помогнем да се чувстват добре и щастливи. Доста компании приемат тази практика и се свързват с нас, така че да проследяваме състоянието на разработчиците и да се погрижим те да не преминат към зоната на бърнаута,” сподели Силвия Куманова, C-level Business Transformation Consultant/Stress scientist в Somenso.

Яна Илиева, Recruitment and Project Manager в H-Vision сподели, че това, което нейната компания се опитва да прилага с всички си клиенти е, вместо да наемат нови кадри, по-скоро да се подсигурят, че ценните служители на компанията, не само разработчици, са щастливи да бъдат част от екипа.

Това само по себе си е много по-ползотворно за самата компания и определено по-печелившо, защото тя би изразходила много повече в намирането на нови кадри с опит, отколкото ако се опита да подсигури доброто състояние на настоящите си служители. Затова правилните действия са – employer branding, retention програми и отворена комуникация – разговаряйте с хората, погрижете се за тях. Бъдете честни, разбира се, давайте им добра обратна връзка. Но повечето служители се чувстват щастливи, когато са оценени, когато знаят какво правят и знаят какъв е кариерният им път,” сподели Яна Илиева и допълни, че в днешно време хората работят за компанията, разбира се, но работят и за своето самостоятелно развитие. От тази гледна точка, всички трябва да се движат в една посока и това е правилният начин да бъдат задържани хората.

Добромир Цольов, CEO на Strings IT Recruitment отбеляза, че HR агенциите са модератори между ИТ специалистите и компаниите. Разбира се, компаниите са по-добре предразположени, когато са наясно какво точно преследват като цели кандидатите. От другата страна пък, разработчиците се надяват на HR агенцията, която да предостави малко повече вътрешна информация за самата компания.

И двете страни трябва да са наясно, че HR агенцията не може да сподели всичко, защото има корпоративна информация, която не трябва да се казва. Случаите с наемате на HR агенция за намиране на кандидат никога не са черно-бели. Има много различни ситуации и подходи. Например, може компанията да прецени и да предаде някаква информация през агенцията, за да види как би реагирал кандидатът – да го тества, един вид. Има случаи, в които умишлено се прилага такъв метод. Разбира се, кандидатът също може да си го позволи и той самият да тества компанията. Но от нейна гледна точка, тя би предоставила много информация с HR агенцията, която обаче, не би споделила директно с кандидата,” сподели Добромир Цольов.

Според него в практиката с наемане на HR агенция, интервютата са интересни и многополюсни, защото кандидатът явно иска да работи за компанията, но няма как да е изцяло директен и иска да разбере повече за условията в нея. Същевременно агенцията иска компанията да наеме кандидата, но няма как да му предостави цялата необходима информация, а на трето място стои компанията, която явно има нужда от кандидата, но не може да му каже всичко и предпочита да тества той на какво е готов.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt