Софтуерният бранш е такъв, че националността наистина няма значение за качеството на работата, както и за страната в която един специалист работи. Той е мултикултурен, поради причината, че технологиите са еднакви навсякъде. Но все пак съществува въпросът – какъв подход да използваме ако в офиса се появи нов колега, който е от друга култура или религия? В крайна сметка добрите работни условия и разбирателството в екипа е от голямо значение за продукта, следователно хората трябва да се разбират и да не рискуват някой да бъде засегнат. А ето какво ни споделиха специалистите на провелата се онлайн дискусия “How to keep software developers happy”?

Добромир Цольов, CEO на Strings IT Recruitment сподели, че най-важно е да се подходи лично към служител, който е новодошъл от друга страна. Трябва да се разбере какво прави този работник щастлив, какви проблеми има, какво го тормози в тази нова и стресова ситуация за него.

Повечето разработчици не харесват проучванията, но може пък в различните култури да е различно. Определено едно такова проучване няма как да донесе персонална информация за конкретен служител. Организирането на такъв тип въпросници само по себе си е наука и да се направи наистина добро проучване, което да носи информация за служителите е изключително трудно. Поради тази причина фактор е и големината на компанията. Ако сте 45 – 50 човека, наистина съветвам да се отделят 15 – 20 минути на всеки. Кой знае – няма да отнеме чак толкова време и може да се окаже полезно,” сподели Добромир Цольов.

Яна Илиева, Recruitment and Project Manager в H-Vision допълни, че служителите трябва да се заинтересоват и да имат предвид различните култури на останалите.

“Аз съм работила и живяла с индийци, докато бях в Лондон и мога да кажа, че те са много различна култура. Следователно е естествено, за да знаеш как да менажираш такива служители, да си запознат с това как стоят нещата в Индия. Ако ти си човекът, който е начело, то определено трябва да навлезеш в детайлите, за да знаеш как да подходиш,” сподели Илиева.

По темата се включи и Силвия Куманова, C-level Business Transformation Consultant/Stress scientist в Somenso. Според нея това е много сложна задача, защото не трябва да се фокусираш само в едната различна култура в офиса, а друга да остане на заден план и нейните представители да се чувстват дискриминирани.

“Моят съвет за мениджър в такава ситуация е, да опита да разбере кои са сходните черти в различните култури. Следователно, имайки служители от 2, 3 различни места, то може да се адресират техните общи черти, така че и трите страни да бъдат доволни. Разбира се, трябва да се говори с тях, а не да се правят проучвания, които така или иначе се неглижират и не се взимат насериозно,” сподели Куманова.

“Ние имаме служители от Филипините и когато започнахме работа с тях, още в началото се научихме на някои изрази от първа необходимост – как да кажеш “здравей”, “чао”, “лека нощ” и др. Всеки път когато ние използваме техния език с такива малки фрази, веднага забелязвах усмивките им. Тези малки детайли само изглеждат малки. Всъщност, те правят голяма разлика”. С тези думи приключи темата Станко Методиев, CTO на DevriX.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt